Ge mig tips

Har jobbat - ovanligt?
Igår kom Matte hit för att han behövde tvätta. Hans tvättmaskin där hemma var det klydd med så han fick joina Eko som också tvättade.
Skönt att komma hem och det doftar sköljmedel i hela lägenheten.

Idag så kom kakeltekniker hit för att vi har haft lite problem med badrummet.
Ända sedan vi flyttade hit för över 2 år sen nu har det kommit vatten över hela badrumsgolvet efter att vi duschat.
Mkb (vår hyresvärd) har bara kollat avloppet och där var inga fel sa han så detta kunde vi leva med, jaha!

För några veckor sedan efter att jag badat hör Siri av sig som då bor under mig och berättar att det kommer ner vatten till hennes badrum.
Så hon ringde mkb och de var där ganska snabbt och kontrollerade.
Sen kom där en annan snubbe någon vecka efter det och sen hörde vi inte mer från dom.

I helgen har jag då fått höra att grannen längst ner har fått vatten i hallen efter att jag duschat haha. Så sjukt! Så idag kom kakelteknikerna och kolla igenom allt i badrummet. Så så fort so möjligt kommer de sista gubbarna och ska fixa här hemma.
Igentligen ville de renovera hela badrummet men då de ska göra det nästa år, ett stambyte osv så gör dom bara lite provisoriskt nu.
F*N - jag som vill ha ett snyggt nytt badrum NU!

Sedan kom pappa & hans kompis och jag fick hjälpa han kompis med nått papper han behövde ha skrivit. Vi hade inte tid då jag skulle till jobb så papsen fick köra mig.
Körd blev jag hem också och mött av Mattias som sov här över natten och antar att han kommer göra det denna natten med då han just nu ligger på soffan och kollar tv.
Jag har lyckats dammsuga garderoben idag då där flög dammtussar när jag skulle ta fram ett par skor jag inte använt på länge. Så nu har jag rensat lite där inne och mer ska göras med alla kläder som bara hänger där och aldrig blir använda.

Kvälles höjdpunkt: DESPERATE HOPUSEWIVE - Guuud vad jag har saknat det! Jag & Matte satt som fastklistrade framför tv med god mat jag lyckades slänga ihop. Och det är alltid lika kul att ha Mattias här på middag för jag får så mycket komplimanger om min mat haha.

Jag frågar er som varit i Alanya saker att göra där nere. Jag vill göra så mycket som möjligt på denna resan, som alla andra gånger haha. Men denna gången är jag mer in to it!
Ge mig tips på saker att göra eller platser att besöka. Ska vara i Alanya eller runt omkring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

S: Njääää jag tror inte att jag har sett den nej :D

Njää jag fattar inte sånt förrän det är för sent liksom. Hade en killkompis eller nåt sånt som jag dejtade lite å sådära. Var på bio en del, såg film hemma hos mig. Vi låg med axel mot axel och jag tog inget steg. Jag var på en fest hos honom, han höll sin hand på min axel och kollade in i mina ögon, jag lyfte armen, vinkade hej då och sa att vi hörs någon dag. Snacka chockad snubben var. HAHAHAHA! Så nää, jag fattar inte vinkar för fem öre :)

Nääe han är inte turk. Jag har bestämt mig för att hålla mig ifrån dom ett tag nu. Det finns en annan turk också som velat ha mig hur länge som helst, har frågat min pappa om han får fria till mig och allting. Helt weird. Men han är en kompis och så får det nog stanna. Annars får vi se vad som händer nästa gång när jag kommer till Izmir. Det återstår att se. Stör mig lite på hans past bara men men. Life is life så vi får väl se vad som händer.

Jaa, han bor i Norrland han :)

Dom öppnar klockan tio och stänger klockan fyra på lördagen och öppnar elva och stänger fyra på söndag. Men dom håller på att bygga om där också så du vet att det är lite tjorvigt där :D

HAHAHAHAH klydd? Jävla skåning!

Anonym sa...

Vad är de du vill göra? utflykter & sånt eller? :)