En dag med männen i mitt liv

Vaknade 04.00 efter att ha sovit i MAX 3 timmar. Jag var riktigt trött, kunde knappt öppna ögonen.
Jag låg ju & läste hur länge som helst i den där valp skolan boken i sängen igår kväll. En bok man inte kan lägga ifrån sig är ju garanterat bra!
Väl på jobb som jag började på 05.30 gäspade jag som aldrig förr, det tog aldrig slut, mina ögon var rödsprängda och dagen kändes lång.
När jag väl kommit hem och vi skulle ju iväg till Köpenhamn så orkade jag helt enkelt inte, synd men vi fick ändå en skön dag tllsammans.

Vi åkte iväg till ILVA och där var det ju bara att drömma om ett nytt hem för att kunna köpa alla dessa vackra saker de har där. Man blir så trött på IKEA så snabbt och då är det bra att ha ILVA fast där är liiite dyrare prislappar. Som en ram/tavla som jag & Eko blev helt frälsta vid. De var uppsatta i ett "rum" och vi stod och stirrade båda två. När vi väl hittade dom så tog Eko upp 2 st i handen eftersom vi ville ha 3 stycken, han bara "Vi kan köpa dom, dom kostar bara 160:- styck.
VA...wow sa jag och tittade lite närmre på prislappen....mmm 1.160 älskling!
F*N, men EN dag hehe, EN dag så.
Vi hittade även en skit snygg soffa, dyr såklart men soffor är dyra. Men som sagt så är inget aktuellt i denna HAT lägenheten.

Vi gick vidare till Jysk som var Eko´s mål då han ville ha nya påslakan set då han hatar mina älsklings siden lakan haha.
Jag har 3 set siden och 3 set vanliga och bytar så vi har varannan vecka och han hatar det. Men vi hittade inga av bra kvalité där inne.
Men vi hittade ett skönt täcke som är bra att ha till gästerna. Speciellt Mattias (min kusin) och mamma som är de som sover här oftast.
Sen köpte vi en målar låda till Elif som är Ekos systerdotter.
Jag har tagit foto på alla inköp men som vanligt glömmer jag att lägga in dom på datorn =(

Jag ville in till alla djur butiker men pappa tyckte att det inte var aktuellt förän valpen kommit...=(

Eko körde vidare till Stora Bernstorp där vi gick in på Coop Forum där pappa hade sett snygga påslakan set så det blev där ifrån vi köpte 2 set. Eko ville ha mörk lila/vit medans jag ville ha det gröna/vita för jag tyckte det passade in nu till våren.
Han insisterade och sa att det var HAN som ville köpa så han fick välja - då sa jag "Varsågod och lär dig att renbädda (vilket han HATAR) men han gav med sig direkt HAHAHA - TÖNT!

Vi körde vidare till ICA MAXI och handlade hem lite mat varor och jag fick även med mig boken jag letat efter. Rea pris var det också, Emma, Mias dotter, det är en efterföljare av Liza Marklunds böcker Gömda, Asyl & Mias hemlighet. Så nu har jag alla de böckerna plus Mias systrar som jag fortfarande inte läst ut, men betade av lite i boken idag efter middagen.

Ville köpa min Pinocchio dvd som kom ut i onsdags men Eko & pappa drog iväg mig, jag lovar DE DROG IVÄG MIG haha. De tog mig i varsin arm och gick fort som attan till kassan haha.
Jag som ville kolla, men de vet hur jag e haha.
Eko sa "Jag vill inte veta hur mycket du hade kommit hem med om inte jag varit med" haha, så sant så.

Just ja, vi köpte 2 fina korgar som man kan sätta på väggen från ILVA. De passar till vår spegel vi fick i höstas av mamma. De ska vi ha på väggen istället för en hatthylla som tar så mycket plats.

Kom hem och Eko lagade mammas makrill som hon köpte när hon var här, jag total vägrade och lagade korv stroganoff istället.
Mina ögon gick i kors så trött jag var och jag somnade ganska snabbt på soffan. Jag sov i flera timmar.

NU har vi gjort något vi aldrig gjort förr. Vi båda är nervösa!
Vi gick nämligen in på hemnet och kollade runt lite på radhus som vi vill ha i framtiden.
Vi hittade flera stycken vi blev intresserad av men där var ETT som var mer intressant än de andra.
Slut summan var helt ok, som vi räknat med ungifär och så tog vi ett LÅNELÖFTE!
Vi blev beviljade och det pirrade i magen på oss båda.
Så nu har jag t.o.m gjort en intresseanmälan för detta radhus som ligger utanför Malmö (Oxie) och väntar svar från mäklaren. PIRRIGT OR WHAT?!
De har visning imorgon men jag skrev att jag inte kunde då jag gärna velat ha med mamma som kan inspektera detta med husköp lite mer än mig. Vem vet, kanske är det billigt pga av något som behövs göra så som ledningar eller annat skit.
Men köket var nice, totalt renoverat med en köks ö.....AAAAAA, nervös!

Vi hade ju inte tänkt på att kolla hus redan, MEN man vågar inte vänta iheller.
Jag menar det är kris NU, vem vet när det börjar bli bra igen, då sitter man där och funderar på varför man inte slog till när man kunnat.
Så nu chansar vi, dock kommer vi inte buda på det, då får det va.

Nog snackat om detta, ska upp tidigt imorgon så får nog läsa lite på Mias systra och sen decka.

Take care gott folk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej
Är i din stad nu;=)
Angående krisen så kan du nog ta det lugnt, det sägs att vi knappt har nått toppen...Men om huspriserna sänks är en annan sak, räntorna är låga nu tror jag, och ja, det återstår väl att se. Men vad kul att titta på radhus!!!
Kisartma är friterade potatis, aubergine, och tomat över det...Man kan säkert ha i massa annat också, men vi gillar det så här!
Ja jag har åkt skidor sedan jag var barn, och jag älskar det, men nu var det nog tre, fyra år sedan jag åkte sist.
Kram

Anonym sa...

Åhh gumman det e mycket skit som har hänt, inget vi behöbver ta här.. ring mig när du har tid gumman så kan vi prata... Puss

Anonym sa...

SV: okej, det låter bra tycker ja :) av dom bilderna ja sett på dig så ser du ut att vara varm, då ska du ha varma färger ;)
Ja ska vänta några veckor innan ja färgar så de blir nytt & fräscht när ja åker i april :)

Kul :D hur mkt kostar delfinshowen?? ja åker ner i början av juni nån gång så vi e ju där samtidigt.. Skulle va skit kul :)

Kram