Mias systrar

Har inget att skriva men har iheller inget att göra, men har hundra saker jag borde göra.

Igår kväll läste jag nästan ut boken "Mias systrar" FY F*N för vissa människor, psykopater, och samhället att de inte tar vissa saker på allvar. Att det ska gå så långt att någon blir mördad tills samhället ska börja göra en utredning.

"Mia fick en fristad i USA. Men ända sedan hon tvingades gå under jorden har hon stått i ständig kontakt med medsystrar.
Kvinnor som likt Mia själv slåss för sin och barnens överlevnad.
I Sverige kan de inte leva normalt.
Därför beslutar sig Mia för att försöka hjälpa...

Mia Eriksson - från Gömda, Asyl och Mias hemlighet- berättar här tillsammans med kerstin Weigl om tre vanliga svenska kvinnors liv på flykt undan våldsamma män.

VERONIKA: Lever med misshandel och hot från sin förre pojkvän, men det är han som av tingsrätten ges vårdnaden om deras gemensamma son. När hon får pojken tillbaka blir konflikten livsfarlig....

LEILA:: Flyr den svenska småstaden samma dag hon ska gifta sig. 17 år gammal börjar hon sitt ensamma liv, utan vänner & familj.

ANETTE: Lämnar Sverige för USA i hopp om att kunna skapa ett nytt liv för sig och dottern. men för att stanna i landet måste hon ingå i ett riskabelt äktenskap...


Mm, dessa berättelser berör vilken kvinna som helst!

Har lagt in 2 maskiner tvätt & ska ner nu för ytterligare två. Ska sedan promenera i parken i detta vackra väder och träffa pappa som är barnvakt idag haha. Modern ska tatuera sig och jag kan inte bestämma mig om jag vill se när hon tatuera sig eller gulla med den 3 månaders bebisen.

Återstår att se - btw JAG VILL FESTA, vad är det med mina vänner och min tidpunkt jag vill festa på???
Är det fel på deras planering eller min???

Köpenhamn, here we come....SNAAART!

2 kommentarer:

Sofiya sa...

sv: Aa jobbiga tider. men så är de väl :/ men orkar bara inte just nu. när man har ett problem kommer det 100 andra... men de löser sej nog förhoppningsvis snart!

Jaa.. haha eller hur, one day ;)

Va skönt att den är betald. Förstår de... :)
Ja ja hittade lite sprit :P hahaha, dom hasr 4 för 3. men sen ska ja köpa ner till folk där oxå, vet inte hur ja ska få me mej allt :P
Ja åker med mamma, brorsan & min kusin. Sen åker det ner några tjejkompisar oxå. & nåra är redan nere...

Sofiya sa...

sv: ja BK är så jävla bäst!!! :D

Ja undrar det oxå. Mm okej. Jo precis, men jag får inte ha a-kassa för att jag jobbat för lite under det senaste året. jag blir så jävla fuckin förbannad! jag vet inte vad dom tycker att jag ska leva på, luft? inte för att dom bryr sej egentligen men....
Smart faktiskt, jag gör oxå det. säker jobb & skickar in cv till både de ena & de andra. Lägger in i olika databaser & allt.
Men de e svåra tider nu :S:S usch fan!