Malmö utflykt+mån+idag

Det blev stor städning på söndan medans Eko var med pappa & övningskörde. De hämtade upp mig när jag var färdig och vi drog och fikade på St Knuts torg och sedan körde vi rundor ute på Ribban och Sibbarp som är Malmös stränder. Var även ute vid småbåtshamnen. Det var riktigt mysigt, solen sken och ALLA var ute och promenerade. Folk var det överallt. Vi åkte ut till kalkbrottet och satte oss där på gräset och kollade utsikten. LOVELY!
Jag tog massvis av foton, inspirerat av Laura som är flitig på att ta foto på sevärdheter i Istanbul. Jag tog dock från bilen haha men tänkte lägga in dom här på bloggen men nu är min kusin Mattias här hemma och Desperate Housewives (best show ever) börjar om 17 minuter så det får jag ta en annan dag.

Vi såg Gran Torino med Clint Eastwood och den var faktist bra.

Igår (måndag) efter mitt jobb åkte jag till stan för att träffa Eko som precis hade varit hos frisören och på körskolan. Vi gick in på Synoptik för att äntligen köpa ett par glasögon till honom. Men undersökningen han gjorde var över 2 år sedan (HAHA) som vi skrattade så han var tvungen att göra en ny men han hade samma (dåliga) resultat. Han har verkligen dålig syn.
Minns när jag upptäckte det. Vi stod i Ystad en kväll för att åka till mamma och jag visade han en skylt som var ganska nära och väldigt tydlig för mig men han kunde inte se den, då den var så självklart för mig så förstod jag att han hade dålig syn. Det visste han själv inte utan han har alltid levt med detta & trott att det ska vara så. SHIT!!!
Samma sak när vi tittar på tv så måste han kisa med ögonen, stakaren!
Iallafall så har vi ju inte ägt en krona på 2 år och levt ganska fattigt så nu, finally skulle han få ett par glasögon. Han väljer ju inte dom dyraste näää, han var ju tvungen att ha ett par i sportig stil så det blev PUMA bågar och kalaset kostade 5.000 nått.
Aja, hans syn är viktigast och jag hoppas att detta ska underlätta hans liv allmänt.
Specillet nu när han förhoppningsvis får sitt körkort snart.

När jag inte hade något att göra under hans undersökning höll jag på att pilla med mina knappar på min ullkappa. TVÅ knappar åker av. Det såg hemskt ut, jag ville gå under jorden. Svårt att beskriva men jag skämdes, såg ut som jag hade värsta slitiga jackan haha. Men inte konstigt igentligen, jackan har jag använt flitigt i 4 år. Det enda Eko sa var "jag sa ju att du skulle köpa en ny, jag har sagt det hela vintern" men jag tycker det är onödigt att köpa en ny när vintern snart är slut. Sen ska man hitta en man tycker om också.
Nu är knapparna iallafall fastsydda och jag behöver inte skämmas. Ska köpa vårjackan från New Yorker på fredag och sen hoppas på mer sol & värme, på VÅR!
Vi handlade thailändskt i gatuköket precis här vi bor och det var mumsigt.
Dock tror jag eller är 100% säker på att det var fläskkött i vårrullarna och de hann jag inte säga förän Eko hade ätit upp sina hahahaha, som jag skratta.

Idag har jag jobbat (vad annars) och skulle igentligen till Entré och fika med Sanna & Khalle men jag var så trött att jag ville avboka men det har jag gjort med alla i flera månader nu så jag avstod och kämpade med tröttheten. Så ringer hon istället och avbokar YES! Haha, jag cyklade hem, diskade, lagade kåldolmar, spelat Buzz med Matte och NU om 2 minuter ska vi se Desperate Housewives.

Matte har precis kommit hem med godis till han och nötter till mig - yes!

NU ska vi nuta!

3 kommentarer:

Laura sa...

Haha, då ser jag fram emot att få se alla dina fina kort! :)

På sätt och vis är det ju bättre att köpa en vinterjacka nu då de är på rea, man kan hitta många billiga vinterkläder nu! ;) Den rätta tidpunkten att köpa vinterkläder är på våren, och sommarkläder köper man ju helst på rea på hösten! ;)

Kram!

Rebecca sa...

Ja vi hade grymt kul!
Har precis bloggat lite ang festen o lagt upp bilder.

Ja jag vet,så fort jag hittar lite pengar så ska jag köpa vitaminer.

Tack du,jag tänker verkligen inte tappa bort mig själv.
Och jag tror att dom som skrivit dom där dumma kommentarerna inte ens har barn själva.

Rebecca sa...

Ja men jag lovar,så fort jag får tag i lite pengar så ska jag köpa mig vitaminer.

Tack du,jag vart riktigt nöjd me håret.
Va ett helvete att reda ut håret sen bara.
E nog faktiskt fortfarande trassligt. haha