Shooe-aholic

Hejdå vitgula linne med roll on fläckar på (SÅ NAZTY men ack så skön)


Välkommen till klädkammaren (vitt linne H&M)


Fatens ord, inte mina =)

Min lediga dag idag - lovely!
Dock sov jag inte så länge jag velat men tyckte det var alldeles lagom för jag skulle träffa Faten 12 på stan. Mmm, good luck!
Som alla vet tar mitt hår hundra år att platta (MÅSTE köpa en ny platt-tång) så jag var inte där förän 12.45 tror jag.
Planen var att promenera dit men det kunde jag glömma då jag var så sen. Precis när jag börjat cykla börjar det spyregna och blåsa som bara den. Det var alltså helt onödigt att kämpa med mitt hår.

Väl kommer jag fram och hälsar på gulle Sally som är hard worker på Bianco. Provade lite skor som inte passade min fot alls. Skulle även köpa den där svarta kuvertväskan i större modell med en rosett på men den var såklart slut =(

Inne på H&M strossar jag & Faten runt. Hon har (ofcourse) redan plockat ihop en massa saker till hennes dotter Olivia mednas hon väntade på mig (sorry)
Jag hittade också en del, det är ju trots allt H&M där kan jag handla allt!

Vi promenixa vidare på gågatan i lagom takt. Hamnade av en slump på storgatans köpcentrum. Men slumpen visade sig vara ödet.
VI HITTADE SKOR!
Skor, skor, skor!

Nu är ju faten shoes-aholic, vilket inte jag är. Jag har jätte svårt att hitta skor. jag måste fastna för dom direkt. Och det gjorde jag idag =)
Dock var priset alldeles för högt så jag la dom åt sidan, men då jag såg Faten gå till kassan med hennes sommar skor så tog jag mina och sket i allt haha.
Jag har aldrig ägt ett par stövletter för jag inte tyckt det varit snyggt men dessa kunde jag faktist inte motstå och de passade mig perfekt.

Försökte klura ihop en lögn summa för Eko när jag kom hem då han INTE hade blivit glad att jag kommit hem med ett par skor jag INTE behöver för 1.300.
Han tycker jag endast behöver gympa skor men dessa kan jag ha hela våren (inte för varmt) och hela hösten (inte regn).
Vi är faktist kvinnor och de måste dom helt enkelt inse =)

SÅ, när jag stiger innanför dörren ser jag ett vitt kuvert, ser att det är från sktteverket och vill INTE öppna det. Hade en klump i magen då kuvertet brukar vara rött....tänkte då om det handlade om jag skulle betala tillbaka.
Klumpen i magen blev genast lycka när jag såg att jag skulle få tillbaka hela 12.700 .......wohoooo, perfekt till resan också.
Istället för att köra en vit lögn till mannen ringde jag han och berättade om mina skor, det första han säger är "fuck you", jag skrattar och han säger det igen.
(vi använder d ordet rätt ofta så ta inte det på fel sätt haha, speciellt du mamma haha)
Då berättar jag om skatten jag ska få tillbaka och då sa han istället "Duktig älskling".
(jag)- Förtjänar jag det?
(han)-Jaaa, du förtjänar det min gummilumma (han försöker härma mig när jag säger gumsilumsa)
(jag)-Säg fuck you igen till mig älskling...
(han)-I love you!!!

Kan tillägga att han trodde att jag köpt skorna EFTER vetskapen om pengarna men det kan han gott få tro =)

Annars har jag haft en helt underbar dag med min super väninna Faten. Vi har haft det riktigt roligt med shopping & varandra.
Luv u hun!
Och nu försöker jag bara tjata ihjäl mig på henne så hon och hennes man Tor följer med oss till Alanya.

NU ÄR JAG TRÖTT!

Lila blommig topp (den är mer lila i verkligheten) H&M


Basic pink t-shirt H&M


Glad påsk bokstavs klossar från Village (har likadana vinröda LOVE)


Spets strumpebyxor, turkos ögonskugga, turkosa string, turkosa öronhängen, vita öronhängen, turkost armband och ett presentkort på 100:- för att jag handlade för 400:- =)(allt från H&M förrutom armbandet som var från Glitter) Märks det att jag fastnat för turkost?


1.299:- Scorett


My new best friends

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej Jen
Nej jag avskyr militärstater och våld, så det har jag övertalat honom att inte göra. Går helt enkelt emot mina livsprinciper. Nej han extrajobbar bara lite, han läser ju fortfarande svenska, och han har inte vart här så jättelänge så hinna få ett riktigt jobb i svårt i dessa tider. Vi klarar oss genom att leva sparsamt, och det funkar bra. Vi har mitt csn, och så extrajobbar jag som lärare och kontaktperson och han får lite fickpengar när han jobbar extra. Men jag gillar att leva så här, det får en att tänka efter och värdera vissa saker. Sen festar vi inte, köper inte så mycket kläder, promenerar så mycket vi kan, vår kostnad är väl mat fast den kostnaden är inte så hög. Ja i Malmö får vissa ersättning, om den ahöriges inkomst understiger riksnormen, vilket skall vara mindre än 7000 kr. Ibland kan dock handläggaren se mellan fingrarna och betala ut introersättning, men egentligen har bara asylsökande och släkting till asylsökande rätt till denna ersättning, även i Malmö, så ni hade tur! Kram

Laura sa...

Haha, ser att någon annan också har shoppat loss idag! Fina inköp! Det är ju så tråkigt då ens favoritlinnen blir förstörda av roll-on-fläckar, man vill ju ändå inte slänga dem pga det.. :) Men bra att du fick ett nytt! ;) Stövletterna var också snygga, och vad bra att Eko inte blev sur! :P Fast jag tror att du gör helt rätt i att INTE berätta att du köpte dem innan du fått skattepengarna.. :) Jag älskar också turkost, det är en av mina favoritfärger (blåtonat ju, och blått är flott)!

Ja, jag tyckte också att det var konstigt att turkarna i Grekland hade blå och gröna ögon, jag menar, de är ju också etniska turkar!? Hmmm, har inte fått någon ordentlig förklaring till det ännu. Haha, man vet ju aldrig, ibland kan ju ögonfärgen hoppa över en generation, och om din mamma har blå ögon så finns ju ändå chansen där att dina och Ekos barn skulle få blå ögon! ;) Men det är nog en ganska liten chans, för ni är ju båda ganska mörka och vad jag har förstått så är det mörka pigmenten starkare än de ljusa. Inte så stor chans att mina och Ahmets barn skulle få blå ögon heller, även om jag har klarblå. :S

Jaså, vad intressant att det finns liknande hus i Syrien också! Jag hade aldrig sett liknande hus, inte i Turkiet i alla fall! Har ingen aning om husen ser likadana ut på andra ställen i Grekland också eller om det bara var i den här byn? :S

Jag skulle nog gilla att bila ner till Turkiet, eller alternativt upp till Finland! :) Då jag var liten så åkte min familj alltid på bilsemester i några veckor, och jag har bilat genom både Norge, Sverige, Danmark, England och Tyskland (även om jag hatade det då), så jag har väl vant mig. :) Men tänk vad mycket man skulle få se på vägen!! :) Nackdelen är ju att det skulle ta ganska länge, för man skulle ju vilja se så mycket längs vägen också. Rejält dyrare än en flygbiljett tror jag också att det skulle bli. :S

Tror att det här var allt för denna gången, men om jag har glömt någon kommentar på den första sidan av kommentarerna (är på den andra nu) så kommer det väl senare! :)

Ha ett skönt veckoslut gumman!

Kram!

Laura sa...

Nej men ojdå, nu var jag lite slarvig, jag hade ju fortfarande en lång kommentar av dig kvar på den HÄR sidan! :P

Glasyren på kakan.. Jag älskar också den, men inte Ahmet... :S Gjorde glasyr några gånger men den blev inte god, äckligt söt och full med klumpar, så jag gav upp till sist. Jag känner till mina begränsningar när det kommer till matlagning och bakning. :)

Ja, Lotta är min enda syster. Min pappa är omgift så jag har en styvbror från min pappas nya frus gamla äktenskap, men jag räknar inte honom som min "riktiga" bror. Vad är det som har hänt med din lillebror? Du skrev att han har lämnat er familj..? :S Om det är allt för personligt behöver du såklart inte berätta! Hur gammal är han?

Vad bra att du fortfarande kan använda dina olika piercinghål! Mitt enda har redan vuxit igen, och nu håller hålen i öronen (har 4 stycken) också på och växer igen, jag använder ju aldrig örhängen! :S Borde nog sticka igenom dem innan de är helt hopväxta. Hade två till i öronen tidigare, ett "nere" och ett "uppe", men båda har vuxit igen för länge sedan. Det "nedre" stack jag faktiskt igenom själv med en nål efter att det vuxit igen, men nu har jag låtit det växa igen... Vad är den tredje tatueringen du har tänkt ta? Jag har länge velat ta en tatuering, skulle vilja ha en i nacken med arabiska bokstäver, kanske mitt namn... :)

Haha, jag är säker på att din dialekt är fin! ;) Men jag måste höra den först! Kanske i Alanya i sommar! Hoppas att du förstår min finlandssvenska också, haha! ;)

Förresten, nu har jag tagit reda på Kangal-hundens namn (den som bor mitt emot oss) heter. Den heter Lisa! :)

Laura sa...

Hah, jag visste väl att det var en eller två kommentarer kvar! :)

VA? En kille i Spanien som trodde att isbjörnar går på gatorna i Sverige? :D Hahaha, amerikaner har jag hört att tror detta, men inte trodde jag spanjorer trodde det! Kanske han skämtade? :)

Japp, 20 lira är ungefär 100 sek, jag fick med andra ord valuta för pengarna! :) Jag hittade tyvärr ingen katt-t-shirt, men katten Gustaf får duga. :) Han är precis som mig lat och älskar lasagne. :) Och så är han ju en katt! ;)
Självklart köpte jag även två askar med godis, men eftersom de flesta vid det här laget vet hur mitt fredagsgodis ser ut så lät jag bli att lägga in en bild på det. :)

Godnatt gumman!

annica sa...

Snygga kläder Jen ;)

Sv: Ja jag ska ta foto på min lägenhet för din skull då, men hade varit roligare om du hade kommit och kollat på den istället=) har ju bott här sen i augusti nu haha, svårt me bilder.

Åhhh jobbar du den 24 lr 25 april?? :( Neeej, du måste ju komma gumman