Grattis älskling

Halkbanan


Jag får hälsa min älskade man ett stort grattis på bloggen då han klarade halkan idag.
Har hört att de flesta klarar det men ändå hehe.

Dagen började med att jag promenerade till banken för att möta upp Eko som precis hade övningskört på skolan. Vi satte in alla hans sista pengar på mitt konto det som kom fram var att han är liiiite sparsammare än jag haha så glad blev jag att ha så pass mycket kvar strax innan nästa lön. Sedan öppnade vi ett gemensamt konto istället så vi inte behöver klydda med pengarna hela tiden. Jag har ju både VISA och internet bank. det har ju inte han kunnat få tidigare då han inte haft inkomst så nu kan båda ha det ialf.
Dock tar det längre tid för han att få ett kort då han är ny på min bank.
Vi ska även fixa sparkonto men jag kände hur många kunder som stod bakom en och flåsade i nacken för att vi tog sån tid på oss haha.

Vi promenerade hem i regnet och började rensa klädkammaren. Det var så lätt, att man direkt visst vad som skulle slängas & vad som fick stanna kvar.
Skönt var det iallafall! HATAR att ha saker skräpandes.
Sedan kom pappa och hämtade oss och vi körde till halk banan. De började och jag & pappa satt kvar i vänt rummet i 15 minuter tills jag av ren slump frågade hur lång tid det kommer att ta.
3 timmar, TRE TIMMAR!
Vi stack meddetsamma.
Åkte ut på Bernstorp, in på olika butiker där. Handlade lite mat på coop bla. Sen tillbaka igen och Eko var så glad hehe. Nu får vi hålla tummarna att han klarar uppkörningen också. Sen är det min tur - *scary, yes* för er som inte vet sanningen, kommer den fram nu - JEN ÄR RÄDD FÖR TRAFIKEN!!!
Yepp, jag har så pass stor respekt att jag inte VÅGAR ta körkort. Jag sitter som en hök varje gång jag åker bil så därför har jag aldrig kommit till skott. Men tänkte börja läsa lite så jag får lite mer teori innan jag besöker en trafik skola. Vill inte ens tänka på vad kostanden kommer sluta på så många lektioner jag skulle vilja ta haha.

Nu är vi mättna & belåtna så det blir nog en film ikväll. Måste också säga att jag var väl behövd denna 3 dagars ledigheten.
Mina konstiga formuleringar - ibland skrattar jag åt mig själv hur jag formulerar meningar, men det är sånt man får stå ut med.

PÖZZ!

Pinocchio till min Disney Klassiker samling =), Present till älsklingen - luftfräschare


Min äckliga vagel

3 kommentarer:

Anonym sa...

sv: haha sorry! ;) same here, vill ba dra!

de tycker ja inte du ska göra ;) fan va kul alltså!

Anonym sa...

Grattis grattis till Eko! Vet du, jag har inte heller körkort, jag är också rädd för trafiken! :D Även om jag skulle ha körkort är det nog tveksamt om jag skulle våga ge mig ut ensam i trafiken i Istanbul, den är tio gånger värre än i Alanya och alla små gator är så smala och det är bilar parkerade överallt.. :S Så jag har inget bråttom att skaffa mig körkort så länge det finns bussar och andra färdmedel där jag slipper köra själv! Men önskar dig lycka till i alla fall! ;)

Kram!

Anonym sa...

Haha ja man kan ju inte kugga på en halka men du får hälsa han grattis från mig=) och hoppas körkortet kommer snart=)