Natt schemat

Idag vaknade jag 4 och jobbade 5.30-13. ALLA frågade vad som hade hänt i helgen haha. Mitt öga är ju helt katastrof! Om det inte är bättre imorgon ska jag köpa en salva som vårdcentralen rekomenderade över telefon. Men tänk så är det inte en vagel, tänk så är det något annat. Skit störigt är det iallafall då mitt jobb innebär hård koncentration och gott seénde och det kan jag inte påstå att jag har föt illfälligt. Då jag inte kan se på sidan får jag vända huvodet, ansträngda det normala ögat och då blir jag ganska trött kan jag säga.
Kändes även som jag fick feber men fick 2 alvedon av en arbetskmarat som faktist hjälpte - TACK!

Kom hem och fixade med mina papper. Jag fick mitt nya schema idag, natt schemat hihi. Så från och med i Maj börjar jag jobba natt. Fast oftast betyder det endast 2 nätter per månad men ändå haha.
Det är ju skönt att jag som så pass ny på jobbet FÅR jobba natt, för normalt ska man inte få jobba natt förän man har varit där mycket längre.

De har även lite kris med personal så de har nu satt ut annonser då de söker 4 personer till sommaren. Jag har rekomenderat 2 personer men det är absolut ingen garanti men det hade varit skoj om dom hade fått platserna.

Jag fick även min lönespec och den är alltid kul att få. Dock är det inte förän nästa löning jag får BIG MONEY. Jag har ju som sagt tagit allt i komp timmar pga valpen vi skulle få men de sparar jag så jag kan ta i sommar då vi förhoppningsvis hittar DEN valpen som ska bli en familjemedlem här hemma.
Längtar till imorgon då alla räkningar blir betalda - RESAN, FINALLY! Först när den är betald känns det på riktigt =)

Fick även hem alla hundratals foton jag framkallade via nätet. Så sjuka bilder, men så roligt att kunna ha så fina minnen i foto albumet. Måste dock köpa nytt album haha.
Tog en power napp som varade i någon timme och sen blev det matlagning. Något turkiskt men Eko påstår att rätten inte har något namn så om någon vet namnet på denna maträtt, berätta gärna.

Köttfärs, lök, paprika, tomat, tomatpuré, champinjoner och i slutet klickar man i några ägg. Ska vara den dära starka kryddan - hm vet ej vad den heter iheller.
Grönsaker kan variera - någon som vet - anyway, i love it!

Papsen kom förbi, och det är alltid mysigt med besök, speciellt från sina föräldrar!
Vi försökte sätta upp spotlights jag köpte igår som jag ska ha under min lackhylla i sovrummet men vi hade ingen skruvmajsel. Jag har blivit av med alla mina verktyg efter alla flyttar jag gjort.
Först flyttade jag hem ifrån till min första 1:a sedan flyttade jag till en större 1:a med inglasad balkong i Ystad. Sedan bodde jag i Norge då hade jag alla mina saker hos mammas lilla trädgårds stuga. (heter?) Sedan flyttade jag till Göteborg. Efter det åkte jag till Turkiet och flyttade ner allt till pappas källare. Och till slut flyttade vi in i denna lägenheten. WOW, vad man har flyttat på så få år.
(Likt mamma HAHAHA)
Och nu bara längtar jag tills vi flyttar till DET boende vi vill bo i, i många, många år.

Nu har jag sett mitt favvis program Desperate Housewives, just love it!
Och nu tänkte jag sätta på en film. Såg Pinocchio igår MED Eko. Han var såå trött men såg färdigt hela filmen, vilket har ett gott tecken haha. Men han sa att han hade sett den när han var liten.
Någon som även vet om de har dessa Disney klassiker på dvd i Turkiet med turkiskt tal - ööh ja turkist tal har de säkert haha, allt är ju dubbat där. Men skulle vilja köpa några prinsess (& hund) filmer till Eko´s syster dotter. Älskar ju själv Disney och mycket kanske för att alla filmer har ett budskap.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åhhh gumman du skulle rekommenderat mig ju haha behöver ju jobb :(

Anonym sa...

hehe Tack igen gumman för att du rekade mig :-P vet att det inte är någon garanti men alltid något ju.

Är det inte Kirmizi pul biber du menar hihi vi köpte med oss en hel påse med det från turkiet, säg till om ni vill ha lite hihi.

Vad sägs om Middag någon dag?

kram

Anonym sa...

haha nu ska alla boxas om jobbet, jag skickade mitt CV o Personligt brev i förrigår när jag såg att dom sökte på ams hemsida...;)