Fredag & Lördag

Igår hade jag en härlig dag på jobbet. Det känns som att för varje dag kommer man närmare sina arbetskamrater och det är jag så glad över.
Då blir man glad, man spenderar ju hälften av sitt liv (om inte mer) på jobbet.

Kom hem & lagade korv stroganoff, fixade till mig för att träffa Faten då vi skulle träffas på Entré för att se gulliga Kevin uppträda & sedan gå på bio. Men näää, jag var så fruktansvärt trött att jag inte orkade röra mina ben. Mina ögonlock hängde och ögonen gick i kors eller som Fatens beskrivning (mina ögon knullar sig).

ÄNDÅ kunde jag inte sova. Men direkt när Eko kom hem gcik jag & lade mig & enligt han hade han kommit 4 minuter efter & då sov jag som en stock haha. Det är han inte van vid då det kan ta flera timmar för mig att somna (mina dåliga sömnlösa perioder) så han hade försökt prata med mig då han trodde jag skojade haha.

LÖRDAG!

Gick upp imorse samtidigt som Eko strax innan 9. Han blev helt chokad "GÅ & LÄGG DIG" nää, jag kan inte. Har ju jobbat morgnar hela veckan & gått upp 4 på morgnarna(nätterna) så detta var ju hela 5 timmars sov morgon.

Strax innan 12 slaget hade jag stor städat hela lägenheten och åkte sedan vidare med pappa först till loppisen där jag köpte "Comviq kompis". Sedan åkte vi till Mobilia där jag var ute efter ett par solglasögon & mjukis byxor. Hade sett där tidigare fast i andra färger men hittade bara svarta =(
Och inga solglasögon heller, ville inte stå & prova helt ensam med risk att göra miner framför spegeln =)

Vi åkte vidare till loppisen igen för att pappa fick sitt baetteri till sin kamera lagat och sen for vi iväg där alla svenskar håller till på helgerna IKEA!
Där gick jag runt i min gena värld och drömde hur jag skulle inreda i vårt blivande hem. Fast jag tycker igentligen inte IKEA har snygga saker, mer praktiska. Hittade presentkortet vi hade fått i present av Lina & Cenk så tänkte köpa med mig en svart malmbyrå, den dubbla. Ser alltså ut som den vanliga 3-låderas men på längden är den istället dubbel. Funderar på om jag ska köpa 2 stycken vanliga & sätta ihop eller ha denna långa. Det är lite svårt när man inte vet hur vårt blivande sovrum kommer att se ut.
Men köper jag den så är vårt sovrum koplett här hemma. Då får jag sälja den malm byrån jag har nu i ek fanér.
Någon som är intresserad???

Vårt slutliga stop blev MAT stället på rosengård. Stället är alltid proppfullt med folk. Spelar ingen roll om det är 10 på morgonen eller 22 på kvällen.
GOTT är där iallafall.
Jag tog en bland kebab tallrik med falafel & vitlökssås och papsen tog sin vanliga Lahmacun som är en arabisk pizza. Eller även en turkisk pizza också, de har ju många lika maträtter. Rätt skoj när papsen & Eko diskuterar var maten är ifrån haha.

Nu kom Eko mannen hem så nu avslutar jag för att jag hade tänkt tvinga han se på film me mig =)

*LOVE*

Turkost & Grå nagellack - cooolt!


Hejdå mitt 5-åriga linne (säkert äldre) med hål nedanför bröstet


Good Bye mina älskade playboy Alanya mjukisar. Söndriga pga en cykel olycka på mitt förra jobb.


Mjukis byxorna med dragsko vid foten annars är dom sjukt breda nere vid vaderna så det blir skit bra. Casual linne.


Toalett borste, galgar


Påslakan set som jag ville ha och som dessutom var rea 99:-/st. Under lakan av de dåligaste av kvalité, men tänkte testa med dubbel säng size.



Dagens erkännande: Jag kommer att sakna mina söndriga kläder =(

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, man brukar alltid sakna sina söndriga kläder man slänger :P det är ju oftast dem som är som skönast :P