Inte duscha?

Vaknade av att killen som skulle fixa badrummet idag ringde på dörren.
Han har nu rivit upp en liten del av plastmattan och satt in en sådan amskin som ska ta bort fukten. En fläkt alltså.
Är inte inne på sånt vad det heter men det ser hemskt ut där inne och fläkten ska vara på i några veckor.
Tackar för att den inte hörs så som jag hade hört av andra att den skulle göra.
Vi fick en varning av att ta det försiktigt när vi ska använda handfatet att tvätta händerna med eller borsta tänderna då det inte får skvättas vatten på maskinen. Visst det kan vi faktist ta i vasken i köket.
Vi ska helst sitta ner i badkaret när vi duschar och duscha så sällan som möjligt, DET är ett annat problem. Hur ska man minska på duschandet? Alltså ska man inte kunna duscha varje dag???
Plus att vi är två i detta hemmet, och det ska inte skvättas bort till maskinen, detta kommer att bli svårt.

Nu har jag druckit mina koppar kaffe och ätit frukost. nu ska jag laga mat som jag ska ha med mig till jobb.
Börjar 14 och slutar 21.
Detta är igentligen min fria dag dock så jag jobbar övertid =)
Men jag fick ledigt på söndag då det är min jobbe helg för att tänka på "vecko vilan" tur att där finns nån på jobb som tänker åt mig.
Tur är det så jag kan vara ledig samtidigt som Eko.

Ha en bra dag i det soliga vädret!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för gratulationen.

Ett duschdraperi hjälper ju rätt mycket så att man inte skvätter spec om man låter det hänga på "insidan" av badkaret.

kram

Anonym sa...

Har ni sol hos er?!
Lyxigt ;) här har de snöat i 2 dagar nu!!

Anonym sa...

SV: Tack, ja hoppas de me.. usch då, haru blivit magsjuk?? :/ fan va jobbigt..

Åh va skönt med sol, ja vill oxå ha de. vi har haft de i veckan men nu är den boorta.. :( Precis de går väl lite fortare för er ;)

Anonym sa...

SV: haha ibland e ja snabb ;P

Men det blir så.. man vill ha så mkt när man inte har pengar så när man väl har pengar måste man ju köpa något hehe.

Okej :) ja ja har haft en labrador, eller familjen hade. sen nu har min bror en rottweiler (vet ej hur de stavas). Ja vill verkligen ha en hund men jag har varken tid eller pengar till de just nu :( får väl se i framtiden.. När får ni eran hund? :)

Haha vädret e bra jävla skumt :/ idag är de s¨mkt snö här att man kan tro vi e i norrland elr nånstans :P ja hoppas bara all snö försvinner snart & att solen & våren kommer!

Krya på dig, magsjuka e så jobbigt :/