LEDIG

Sitter på jobb och har en timme över att inte gjöra något speciellt, skulle in på planeringen men då det inte behövs hjälp loggade jag in här.
Störigt att ha en timme att inte göra något sen sista timmen måste jag jobba. Annars hade jag ju kunnat gå hem, men ack nej.

Ser fram emot när jag slutar iallafall, det var längesen jag slutade tidigt och direkt efter blir det att cykla hem möta upp mamma som kommer idag och sedan stor handla.
Innan så handlade vi mat en gång i månaden men nu när man äter så mycket grönsaker så måste man handla en gång i veckan.
Tycker nästan det är jobbigt!

Valparna har fortfarande inte kommit, dom verkar ha det varmt & skönt i mammas mage.
Och jag förstår dom!

Idag kom planeraren fram till mig och frågade hur min natt var i helgen då hon behövde en som kan jobba natt, alltså då får man in nätter på sitt schema och har då några nätter i månaden.
Skit bra sa jag då i och med vovven. Och det skulle då börja den 1 maj - PERFEKT!
Vet ni vad det roligaste är...att igentligen får man inte jobba natt så tidigt som jag och då känner jag mig faktist liiiiite stolt att dom ens frågar mig. Vet andra här som varit här mer än ett år och inte en sprovat på det.
Så, idag känner jag mig lite stolt!
Så som jag varit i alla år - självkänslan, självförtroendet - ja helt enkelt namnet på min blogg - kampen mot MIG SJÄLV...jag har faktist börjat komma ett steg längre känner jag. Och det påverkar ju allt annat i livet - till det positiva!

En annan tråkig sak är att Eko´s morfar somnade in för 2 veckor sen.
Eko pratar ju med sin familj en gång i veckan och de hade inte sagt något de 2 andra gångerna han ringde. Hans pappa hade bara sagt att hans mamma var hos hans mor föräldrar för hon är där ofta för att dom är sjuka/gamla.
Så nu berättade dom det för han, och man såg på min älskling att han var ledsen. Och jag blev också rörd, för om det är någon i hans familj/släkt som jag verkligen tyckte om var det faktist hans morfar.
Han var sååååå rolig!

Han skämtade alltid och han var så modern om man tänker på de "omoderna turkarna" kanske för att han bott & jobbat i Tyskland i många år. Han bodde där på 70 & 80 talet och skickade hem pengar till hans fru som fick 12 barn (LÅRD)
Inget illa men jag förstår verkligen inte hur de har fungerat ihopa, hon är totala motsatsen, efter vad Eko sagt så var alla barnbarnen rädda för sin mormor och alla älskade morfar för han alltid hade historier att berätta.
Han pratade alltid tyska med mig, trodde att jag förstod för att svenska är ju så likt tyskan haha.

V.I.F Eko´s morfar...(no respect av mig men kan inte namnet =/)

Nä, nu känns det som klockan tickar så jag måste avlösa killen som slutar 13 så jag kan gå hem 14.
Har försökt läsa så många bloggar som möjligt men varje gång jag loggar in blir det över 200 inlägg igen...

JAG ÄR LEDIG I 3 DAGAR!!!

Och jag har bestämt att INTE tacka ja till någon övertid, och jag satt & väntade på att få förfrågningen och till slut kom den och jag sa glatt NEJ! Haha, men hade jag inte haft så mycket planer hade jag faktist tackat ja haha.

Imorgon så beger vi oss till The Studio, jag & några tjejer.
Där ska vi modella för en dag, spännande!
På lördag är det storstädning (ÄNTLIGEN) sen är det tjejmiddag hos Claudia.
Då Eko tyckte om att spendera en dag i veckan med mig och bara oss så bestämde han att vi skulle åka in till Fields i Köpenhamn på söndag med shopping och käk.

Tjingeling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar sorgen gumman!

Vad många roliga saker du har planerat in i helgen, hoppas att du får det roligt och att alla sakerna blir av!

Kram!

Anonym sa...

Beklagar sorgen!

The Studio, där va ja för typ 2½ år sen.. i sthlm. vart bor du? dom kanske bara har ett ställe de vet ja inte :P

Ha de så skönt dina lediga dagar!

Anonym sa...

Sv: Nää votka redbull e ju så gott :D tequila har ja alltid kunnat dricka sen i somras :/ blev lite för mkt, haha. Ja vi hade skit kul igår!

Aa är ljusare i håret där.. Tack :) ska färga ljusare snart igen, är lite sugen på de :)

Jag vill oxå åka på delfinshowen, ja älskar delfiner :D Dimcay älskar ja oxå, de finns fan inge mysigare... Hmm om ja kommer på mer grejer säger ja till!

Ja åker ner i april 2 veckor, sen i början av juni nån gång :) när va de ni åkte?

Tack, ja mamma blev jätteglad :)