Tråkigt värre

Igår kväll satt vi färdiga och väntade in tiden. Ny duschade, nysminkad, nyklädda - yes, hela kittet och när pappa står där nere & tutar i bilen får jag sms av Annica att hon kan hämta oss senare istället eftersom hon stod i duschen och Padde låg och sov. SOV KL: 21 PÅ KVÄLLEN?!?
Jaja, fick be om ursäkt till pappa och tog tacksamt emot påsen som innhöll lite vodka och några öl och gick upp igen.
Satt och väntade till "Stjärnor på is" och då får jag ett sms till - "Padde hade stuckit hem för att han var sur och ville sova"....hm ok?!?
Så vi blev kraftigt irriterade både jag & Erkan och sket i allt. Annica bad såklart om ursäkt och ville att vi skulle komma ändå. Men hur roligt skulle Erkan ha haft det om hon & jag sitter och snackar hela kvällen lång plus blir fulla på det. Och jag hade faktist bestämt att spendera hela helgen med min askim så nä, vi satt här hemma och kollade igenom gamla "Alanya videos" från sommaren 2006! Vi båda blev salongsberusade och hade faktist jätte roligt. Vi pratade eller rättare sagt slumrade fram orden haha al night long.

Mitt i natten ringer det på dörren - jag springer upp fortfarande sovandes, öppnar dörren och där står Mattias (min kusin) jag minns inte vad han sa - jag minns bara att jag gav honom mina extra nycklar och så gick han igen.

Vaknar av att Erkan väcker mig som vanligt på helger då han är som mest keligast!
Han är en helt annan människa på morgnarna, undrar alltid vad han drömt om haha. Som om han har svävat på moln under hela sömnen och helt över lycklig att få se mig när han vaknar. *LOVE*

Går in i vardagsrummet där Mattias sover och skickar in han till sovrummet så han kan sova vidare medans vi äter frukost osv.

Idag har vi ialf gjort "Gözleme" - mums vad gott. Det är filodeg med köttfyllning eller ost fyllning. SÅ FETT men Gud så GOTT!
Det är nog inte filodeg igentligen men vi gjorde med det idag.
Sen har jag bakat vanligt matbröd för första gången idag. Det blev 4 limpor som Erkan kan ta med sig till jobbet och jag ska skicka med en till pappa med.
Tur att jag inte är så glad i vitt bröd annars hade jag gått upp 5 kg denna veckan.

Nä nu ska jag kolla blocket och drömma mig bort bland alla dessa underbara små fyrbenta djur - Vovvarna såklart!

Följ min blogg med bloggkoll

Inga kommentarer: