City with the girls

Idag hade jag samtal om ett jobb - inte vilket som helst - MYCKET ansvar - eller ja jag kommer att ha ansvar för det mesta där.
Ska börja imorgon kl. 9.00 så vi får se hur jag kommer att trivas. Detta är då bara tillfälligt så vi får se.
Hoppas att det kommer att gå bra! Är lite nervös måste jag säga inför allt ansvar och mina ideér som jag måste komma med men det kommer nog att bli bra. Jag hade ju denna sorts av arbete när jag bodde i Norge och fick komma me mina egna ideér själv och visst det var sjukt stressigt men jag tyckte om det!

När vi satt på bakgården och drack kaffe och diskuterade så mötte jag på en gammal kompis - Lille Lina kallade vi henne. När vi var 18 och hade sjukt roliga fester så följde Lill-Lina med som då bara var 16 - därav namnet haha.
Vi tog med henne på krogarna och gömde henne i ett hörn och tog me våra egna häxblandningar och drack under bordet. Ah det var verkligen galna härliga tider.

Efter det gick jag vidare och små promenerade sakta, sakta mot stan, visste inte riktigt om jag ville hem eller om jag ville gå på stan - det kändes ju rätt så onödigt när man inte har pengar.

Mötte ialf upp Sanna & lille Khalle bebisen och Faten.
Vi satte oss på Grafitti vafé och tog varsin bakad potatis, min var med kycklingröra me curry - guuuuud så gott!
Satt på uteserveringen och det var mysigt med allt folk som gick förbi fast det var rätt så kyligt.

Köpte jätte fint present papper som jag ska packa in fars dag presenten och Metehans namngivningspresent. Dekorations stenar till ett ljusfat jag håller på me som pappa också ska få i farsdag present. En limpa cigg, en gurka och en bunte dill. Intressant va?! Haha...
Tiden gick me mina girls och det blev ingen träning för mig idag som stod på min "Att göra" lista som jag misstänkte haha.
Vill ju även få klart målningen i köket men det verkar komma nått imellan hela tiden.
Imorgon ska jag ju jobba!
Och på söndag har jag nu bestämt att fika me en gammal kompis som även har blivit min granne nu. Hon har redan en hund men ska få ytterligare en liten valpis till helgen så vi ska prata lite om att jag ska passa henne när hon jobbar. Men nu i och me det nya jobbet så får vi se.

Shaba baja!

Inga kommentarer: