Jobb dag

Så imorse vaknade jag sjuuukt trött - har ju varit arbetslös nu i över en månad och sovit gott.
Jag kom dit 20 min för tidigt men bättre tidigt än sent som i normala fall inte är min starka sida.
Därav namnet "Skalman" som vissa har kallat mig hahaha.
That´s just me!
Jag fick lära mig den svåra kaffe maskinen - lite avancerad men jag lär mig nog - sen var det alla olika smoothies och milkshakes och fruktcocktail som ser roligt ut att kunna men det tar också tid att lära sig alla olika smaker och fram för allt priser - det är ju liten, mellan och stor på allt!
Smöra beguetter och mackor, toast och luncher är ju mer min starka sida fastän jag älskar att göra frukt drinkar (me alkohol) på fester =)
En helt ok första dag ialf.
Ska inte jobba imorgon - men han skulle ringa mig!

Var jätte trött när jag kom - inte för hårt arbete utan för att det var en månad sen jag var uppe på benen om man säger så.
Hade bett Eko att skala & koka potatis och koka köttet så skulle jag fortsätta laga maten när jag kom hem. Hade nämligen tagit ut dill köttet att tina för jag ville göra Dill grytan - svensk husmanskost - MUMS!
Det växte jag verkligen upp med när jag var liten - ville ta bild men glömde så trött jag var.
Dillsåsen gör man bla me ättika och på receptet så ska det vara 6% eller 12% och jag hade köpt 24% hahahaha, inte konstigt att jag fick reda ut såsen hundra gånger för att slippa stanken. Men gott var det!
Eko älskar Dill grytan och Kalopps så då är jag nöjd, annars verkar alla klaga på svensk mat att vi inte har någon kultur alls.

Nä, nu måste jag hoppa ner i sängen bredvis min älskling fast han sover redan och sätta telefonen på ljudlöst och sen bara sova ut imorgon bitti.

Sen har jag lite ärenden att göra tyvärr och sen vatten gympan....wwiiee! Tänk att jag hållt på me en träningsform så länge nu haha.

Natti natti på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart vi har kultur! Problemet är nog det att många tyvärr vuxit upp med fabriksfärdig mat osv. Glad för att grytan blev bra =) Nu ska jag svinga ihop lite kyckling med sting här! Pusspuss!

Anonym sa...

btw på tal om cupcakes!
http://blixman.blogg.se/category/cupcakes.html

~*♥*~ sa...

fick inte hela länken

Anonym sa...

Kopiera länken.

http://blixman.blogg.se/category/cupcakes.html