En dag me papsen

Bild hämtad från Ultimate Cakes hemsida
Har precis kommit hem från stan.
Pappa hämtade upp mig och vi åkte till ett café där pappa beställde tårta och så blev vi bjudna på en fika, mumsigt! Ägaren hade bland annat gjort sin egen baklawa, det är ju sååå gott! Minns en ramadan för 2 år sedan när vi var i Kirsehir hos Ekos föräldrar och hans mamma hade bakat baklawa, det går ju inte att jämföra med den man köper färdig i butiker.

Vi pratade även lite om jobb. Han var intresserad av mig och ville att jag skulle börja på helger för att komma in i det. Det är smörgås och baguette beredning och sallader & pajer. Självklart alla sorters kaffe osv. Ett mysigt litet café. Han gör tårtorna själv så det slipper jag lära mig, eller ja man måste väll vara konditor för att göra det men det hade varit sjukt kul att lära sig att baka riktiga tårtor.

Tänkte faktist ge mig på det projektet att baka en riktig välgjord perfekt tårta till antingen fars dag som är nu snart eller till våran födelsedag.

Hade iallafall en skön dag med pappa, fikade på uteserveringen och han var på babbelhumör vilket jag älskar för han går in i det han pratar om så himla mycket (kanske där jag också har fått det ifrån, mina vänner vet vad jag pratar om och ni skrattar säkert när ni läser detta hahaha)
*Luv papsen*
Har precis ätit lunch - vitt pita bröd= INTE bra men det mättade.
Ska nu se vad jag ska laga till middag ikväll, eller snart då jag hatar att gå till vatten gympan propp full.
Hoppas nu att jag får mina sista papper av Sorine som hon fick av min gamla chef som jag kan skicka in till a-kassan, annars blir jag GALEN!
vardagKram, kram!

Inga kommentarer: