Min dag i det fina kvarteret


Googlade bilder

Skrev värsta inlägget igår och när jag satte in bilder så bara försvann allting - riktigt irriterande!

Idag har jag varit på en jobb intervju - gick upp 6 bara för att platta mitt dumma hår och det tar en sån himla lång tid.
Om det gick bra eller inte på intervjun det får jag reda på inom 14 dagar.

Jag var ute i västra hamnen där Bo01 och Turning Torso ligger.
Jag kände mig verkligen liten när jag stod utanför Torso. Wow vad det är stort!
Visst är området mysigt, speciellt idag när solen sken och man gick förbi de små dammarna men jag hade faktist aldrig velat bo där. Husen ser ju ut som små fängelsehålor.
Nä, jag vill ha mys eller lyx och jag ser inte Bo01 som lyx.
Det ser jag mer som plastigt!

Aja, jag gick ialf in på Ica Maxi som låg precis vid busshållsplatsen.
Först när jag står där inne och ska hämta ut pengar så är där en otroligt söt mellanstor hund som springer lös inne i butiken fast utanför kassorna.
Han var inte förvirrad utan tyckte om när alla kom fram till honom och klappade honom.
Jag då - den största hundälskaren någonsin fick inrre panik och bara stod och glodde.
Mina tankar var - skulle jag ta me honom hem om inte ägaren dök upp?
Tills slut hör man i högtalarna att de efterlyser ägaren till en lösspringande hund.
Då kommer en arg dansk och springer ut från en av kassorna och viftade bort hunden till utanför dörrarna och där satte sig hunden sig.
SÅ GULLIGT, SÅ DUKTIG!
Jag bara döööör av sånna hundar - det är ju bara därför man älskar dem små varelserna för att dem är så sjukt tillgivna, lyssnar alltid på människan och är så sjukt mänskliga!
Blir alldeles rörd bara jag tänker på det.
Dansken däremot tyckte jag inte om, han sprang tillbaks till den kö han stod i och betalade sina bullar och gick därifrån.
När han kom ut sprang hunden till honom direkt och jag bad för att hunden skulle ha det bra trots att dansken verkade vara en surgubbe.

Jag minns när jag satte Tyson utanför affären när jag skulle handla.
Speciellt när jag bodde i Ystad och handlade på Ica Kvantum - för då kunde jag gå ut en annan väg för att jag skulle se om Tyson reagerade om jag kom från ett annat håll.
Yes visst gjorde han det, han kände lukten.
Och kom jag långt ifrån såg han meddetsamma att det var jag och reste sig upp.
Fuck- vad jag saknar honom - det var bland annat det gårdagens inlägg handlade om som inte kom med. Men det kan jag ta en annan gång.
Tyson, du är saknad!

Väl inne i affären gick jag i över en timme - jag går alltid långsamt och kollar igenom allting, speciellt inredning och sånt shit just för att ibland kan man hitta coola små saker som man inte hittar någon annanstans och man tänker ju inte oftast på att hitta sådant inne på Ica.
Man märkte direkt vad det var för typ av människor där inne - människor som bara vill visa sig att de ha pengar.
Så sjukt löjligt ärligt talat.
Klockan var typ 10 och ändå var folk uppklädda och stank gammal mormorparfym bara för att storhandla lite.
Som vanligt stod där gammla kärringar bakom mig och klagade på personalen att de borde öppna ytterligare en kassa då det tar alldeles för lång tid.
Alltså för det första var där säkert redan 5 kassor öppna klockan 10 på morgonen och det var inga långa köer - utan det var bara just i vår kassa det var klydd med ett par som handlade.
För det andra så var dom garanterat pensionärer så vad har dem bråttom till?

Jaja, kom ut med 2 tunga kassor och för en summa som jag hade fått 4 kassor på Willys för exakt samma varor och märken.
Jaja, välbehövda saker iallafall.

På bussen på väg hem höll jag på att somna bokstavligt - förstod inte varför, jag kunde inte tänka riktigt jag bara slumra till hela tiden.
Men det var vackert väder och alla löv låg på marken i alla höstfärger, det var faktist riktigt mysigt.
När jag kommer hem hade älsklingen som var hemma idag gjort lunch till oss.
Och senare på dagen la jag mig i sängen och sov så trött jag var.
Har sett Idol nu och tyckte det var synd att han åkte ut - hette han Jesper?
Nä tyckte faktist Yasmine skulle åka ut, tyckte inte alls hon kunde sjunga till Rihannas låt idag.
Favoriter här hemma är starkt Loulou och Kevin hette han väll - han maltesen. Hon kommer ju att bli Sveriges souldrottning och han är ju bara så charmig och så som han pratar om hans flickvän och hans mamma....naaw.

Såg ett annat program här i veckan - S.O.S familj tror jag det hette - en tonårstjej som sa sådana saker till sin mamma och jag fick spel, jag ville verkligen bara ta och rysta om den bruden alltså.
Visst jag VET att jag var svarta fåret i min tonårs tid och jag var inte snäll alltid och bråkade ALLTID med min mamma. Men jag har ALDRIG sagt fula ord till henne eller om henne.
Jag hade aldrig vågat!
Det handlar om respekt!!!
Nä, fy om mina barn blir så...men jag vet hur jag själv är och jag kommer nog ha en jävla disciplin på dem.
Men om jag blir som jag är med hundar så kanske inte hahaha.
Helt sjukt att en människa som jag ses som stark, tuff och inte bryr mig om någonting kan vara så sjuk svag för en hund.

Jaja, that´s just me!

Inga kommentarer: