Lilo



Den här lille valpen "Lilo" passade jag i måndags, såå liten & såå söt!
Och busig var hon me.

I tisdags var jag me Lina & Metehan och promenerade på stan. Mette hade blivit såå stor. Han är så ljus också men det är ju både Lina & Cenk.
Vi satte oss och tog en fika på McDonald´s och sen gick vi mot stan där vi får syn på en hel klunga me folk.
Polisbilar, ambulanser och alla nyfikna människor så blev vi ju också nyfikna.
Vi blev lite skraja och man såg att de hade markerat stället så folk inte kunna gå längre. Pressen var där och ja vad får detta än att tänka.
I Malmö har det hänt så mycket skit nu på sista tiden.
Det har varit skjutningar hit & dit, senast förra veckan var det ju 2 stycken. Det är bilbränder över allt och bankrån osv osv. Listan är lång.
Alltså jag blir snart 25 om en månad, det var inte länge sen jag var ute och rände på stan.
När jag var 18 var det väll som mest och jag menar det är bara 7 år sen och då var det inte på tal om några skjutningar till höger och vänster. Många av de kriminella gängen som är igång nu har jag t.om umgåtts med och deras beteende var verkligen inte så då.
Det har utvecklats, vet inte om man kan skylla lite på öresundsbron som kan föra me sig mer narkotika, vapen osv.
Nä, man blir inte riktigt klok på detta!

Inne på apoteket fick Lina höra att det var en rökbomb, men när jag kommer hem och söker på nätet och ser på nyheterna var det tal om att en far & son höll en äldre kvinna som gisslan i en lägenhet ovanför där hon jobbade, så det vi såg var antagligen förhandlingar.


Det roligaste denna dag var att när vi går förbi folkmassan så kommer ytterligare en ambulans bakom oss och svt och tv4 står bredvid oss så när ambulansföraren stiger ur bilden skrattar han framför kameran och säger "Och jag som inte har kammat mig" HAHAHA....asså vi garvade så jävla mycket och t.om kamera mannen tog bort sin kamera för att han skratta hahaha.

Lina gick vidare till Cenks jobb och jag gick in på Malmborgs för att handla lite hem och sedan mötte jag upp Eko när han kom från praktiken.

Jag lagade Risotto med räkor, det har verkligen blivit en favorit rätt här hemma!

Igår - onsdags så gick jag ut en tur med Siri - min nya granne.
Det är en tjej som gått en klass under mig på högstadiet. Har ingen aning om hur vi började prata då men har hälsat på varandra lite då & då när vi träffats efter skoltiden. Minns att hennes vovve Cappo lekte med Tyson när de var små, antagligen valptiden.
Sen började vi träffas när jag hade Zita förra året så de fick leka i hundrastgården och nu har hon flyttat in i lägenheten under oss.

Idag var vi även ute i bokskogen och promenerade - det var underbart härligt med frisk luft och att röra på sig och alla härliga höstfärger.

Sorine ringde precis och hon pallade inte gå på vatten gympan ikväll så jag avstår då också, vill ju inte gå dit helt ensam, plus att jag har iallafall fått en promenad idag så det är helt ok haha.

Nu har jag pommes frites i ugnen och ska göra hamburgare. Det är något vi väldigt sällan äter hemma men jag köpte det sist för lite variation.
Dock har vi endast gurka och lök som grönsak och sallads dressing så det blir nog inte så sjukt gott haha, men man får ta vad man haver här hemma.

Nä nu ska jag kolla till maten samtidigt som jag kollar på Top Modell (repris) och äta hamburgare med pommes är väll ingen höjdare till det programmet - betyder bara mer ångest!

Aja, imorgon är en ny dag haha!

Inga kommentarer: