Rymdskepp

Nu har jag sökt ett antal jobb, som om jag inte gör det typ varje dag..*suck*

Följde med Viktoria på banverket för att se hur hon jobbar och jag säger bara WOW - det kändes som man kom in i ett rymdskepp.
Skärmar över allt och i en rund vägg, väldigt svårt att förklara.
Där såg man alla tågspåren från Malmö och uppåt Nässjö.
Det var riktigt häftigt faktist. Där var så lugnt fastän där satt jätte många människor som jobbade men det var bara för att där hade varit kaos nån timme innan vi kom mellan Lund & Malmö tror jag det var som det tydligen oftast är.
Jag fick se lite hur en trafikinformatör jobbade och måste säga att det var inte världens lättaste jobb.
Jag undrar hur dem gör om de ska ha rökpauser liksom. Eller lunch.
Man kan liksom inte bara gå iväg från alla datorer och telefoner.
Detta var riktigt häftigt, jag blev helt fascinerad av detta yrke så jag hoppas att jag kommer så långt så att de väljer ut mig så jag får gå utbildning hos dem.
Bra lön ska det också vara....=)
Vem vet, en dag kommer kanske då vinden vänder...men NÄR?

Ringde några viktiga samtal som nu är gjorda men det viktigaste av dom alla svarade inte såklart.
*Panik*

Försöker nu att lära mig hur man laddar ner filmer men fattar inte ett smack.
Jag TROR att jag laddar ner en nu ialf haha....kan verkligen vara så trög?

Nu skalar älsklingen potatis så jag kan göra min älskade potatismos.
Köpte hem dippa då jag bad Eko här om dagen att köpa med sig Creme Fraishe men han kommer istället hem med en burk Grädd fil, han hade alltså inte läst på förpackningen utan bara tyckt att det var samma burk.
Hm, jaaa hahaha, jag skrattade som fan då och nu =) Så ikväll ska vi dippa grönsaker till någon film.
Eller först blir det Efterlyst!

Har förrästen märkt att jag dras till bloggar med bilder, men jag själv är inte så bra på att lägga upp bilder haha.
Får kanske börja göra det lite mer.

Fick mina framkallade bilder idag på posten, så skönt att få det i brevlådan, jävligt bekvämt!!!
Nu är dem insatta i albumet och raderat från datorn - jag älskar att vara ordningsam, annars får jag panik!

Inga kommentarer: