Borta bra men hemma bäst

I lördags (igår) så var det full rulle hela dagen.
Först vaknar man och känner mig inte ett dugg utvilad. Kände mig mörbultad i hela kroppen.
Det satans ryggvärken, jag måste ha tränat fel i fredags. Tror mig veta vilken övning det var som satte sig på ryggen och den ska jag nu undvika.

Diska, renbädda, plocka undan, platta håret som tar en jäkla lång tid så man får kramp i benen, armar och ryggen.

Pappa ringer och säger att vi ska vara på 50-års middagen 14.30, jaja säger jag lugnt.
När jag kollar på klockan är den 14.05 och ringer upp pappa och berättar vad klockan är - vi båda fick panik haha.

Raduan fyllde 50, det är nog en av pappas äldsta vänner och även min barndomsvän Claudias pappa.
Det var jag & Erkan, pappas vänner och deras fruar och 2 utav Raduans 6 barn.
Det blev underbar arabisk mat, MYCKET var det och det kändes som man precis hade ätit frukost så jag fick tyvärr inte i mig mycket, fastän jag verkligen ville äta bara för det var gott så gick det inte. Fick t.o.m ont i magen för det var alldeles för tidigt för mig att äta.
De andra glufa i sig riktigt ordentligt.
Sen blev det tårta - det var vår present till honom och blommor fick han också.
Det var en frukttårta från konditoriet som jag sökte jobb här om dagen, men måste säga ärligt att den var inte så god som jag hoppats på. Eller var det bara för att jag inte var sugen alls.
Satt med Olivia heeeela dagen och hon bara babblar och babblar om allt & inget och jag kan inget annat än att skratta ihjäl mig.
Kommer ihåg när vi alla var i Polen tillsammans och det bästa var Olivias struntsnack haha.

Tiden gick och vi var tvugna till att åka vidare till Lina & Cenk, de hade namngivning för deras son som fick namnet Metehan Leon Bergqvist Asan.

Där var också en del folk och några turkiska killar så Erkan satte sig bekvämt på en stol och pratade turkiska hela kvällen. Det var nog skönt för han hahaha. Han bytade t.o.m nummer med en kille som kom från en stad nära honom. Så det var en bra kväll för honom.
Eftersom vi kom sist så var vi där hela kvällen efter att alla hade gått.
Där blev det en del söt saker jag åt men sen mådde jag illa då jag igentligen var hungrig haha.
Satt i köket och hörde på Linas skvaller medans jag satt och försökte göra en skjorta utav en servett. Jag lyckades inte!

En super trevlig dag med en massa olika folk, skratt och tårar!

Men.....borta bra men hemma bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

En skjorta? haha whyyy?? =)