Shopping (härligt ord när man kan)

Shoppade ihjäl mig på lille julafton men inte en enda sak till mig själv - så IDAG var MIN dag - BARA MIN!

Började me att jag vaknade tidigt utan anledning ville somna om men låg bara och tänkte på vad jag skulle handla idag =)

Papsen hämtar upp mig och vi kör till en grossist här i M-town som vi alltid köper tvättmedel och sköljmedel - samma som i butikerna - Ariel men tio gånger billigare typ.
Åkte till Burlöv Center i Arlöv för att lämna tillbaka tröjan jag köpte till han i julklapp, den var för liten plus att han inte ville ha en vit.
Jag traskade in på Cubus eftersom vi inte har den i Malmö.
Där köpte jag ett par svarta leggins, en lila tröja och en Marilyn Monroe t-shirt - SO NOT MY STYLE men wtf, kan vara snyggt me nått smycke.

Träffade på Malin och lilla Tilde, hon hade fått en ballong från McDonald´s som hon slog alla förbigående på rumpan haha och alla vände sig om lika chokade haha.

Vi tog en kaffe och njöt lite på vår paus och sen vidare till Löddeköping till Center Syd för att pappa var såå ivrig med att visa mig New Yorker som har sååå billiga kläder. Han menade att jag skulle handla allt där inne och inte handla lite av varje i andra buriker haha.
Men allt jag provade satt inte som det skulle, plus att hela affären var fullproppad med galna folk, mestadels ungdomar som trängdes och hade sig så jag fick lite panik. Hittade annars en snygg jacka där inne som papsen tyckte jag skulle ha men jag vågade inte, jag vill känna att det är DEN jackan när jag ser den. Så om jag ångrar mig så har pappa lovat att köra dit mig nästa helg och köpa den =)
Den var även nedsatt me 200:- tror jag =)

Inne på Wedins hittade jag ett par svarta stövlar - kostat 700 tror jag men fick dom för 300:- =)
Man måste hitta sina klipp...

Vi var såå hungriga och skulle köra in på McDrive tills vi upptäckte att vi stod i kö för utfarten haha.

Plockade upp Lina och Columbo som skulle byta något i stan och jag släppte av shopping påsarna hemma.

Papsen körde mig till slut till Triangeln i M-Ö fast jag var en aning sen att möte Sanna.
Vi traskade runt på H&M och hon pallade inte mer då hon redan vatt i stan hela dagen så hon stack vidare.
Jag däremot plockade på mig lite att handla.
Kom hem med ett par leggins, gråa stickade strumpebyxor med mönster - älskar dom, en skjortklänning och en snygg enkel kofta FRÅN MAMMA AVDELNINGEN hahahahaha.
Jag har lääänge letat efter en kofta, hittade den perfekta från Cubus för längesen men den var såklart slut. Jag hittar aldrig den jag vill ha och när jag äntligen hittar den så ser jag 3 gravida bredvid mig och då kollar jag upp och ser MAMMA skylten.
Men vaddå - den är snygg och sitter perfa på mig haha.
Den är i storlek S - så jag behöver inte ha ångest haha.

Nu ska springa ner till tvätten!

1 kommentar:

Anonym sa...

tror det är ok nu :)