Lycka

Idag vaknade jag av att min älskling gick till jobb - så nice ;-)
Men tråkigt att han ska behöva jobba på helger eller när jag är ledig.

Igår kom han inte hem förän midnatt - min svartsjuka jag drats med i mina tidigare förhållanden började komma fram.
Har aldrig känt svartsjuk med Eko - men ändå är det han jag borde varit det mest om man tänker efter vart och hur jag träffade honom (turist orten Alanya).
Han skulle ju vara hemma runt 23 men då han inte dök upp flög det tankar i mitt huvod.

1. Han har börjat jobba på en restaurang = Han har börjat träffa uppklädda tjejer
2. Bara turkiska arbetskamrater = Häng med ut arkadash din fru kommer aldrig veta
3. Han är i ett annat land= Han kan leva dubbel liv
4. Han tjänar pengar =Han kan börja gå ut på disko och festa
5. Jag känner inte till restaurangen = Han kanske inte jobbar utan träffar en tjej från nätet

Det kanske var bättre när han var arbetslös???

När han kom hem så blev jag såååå glad - han var sååå trött och klagade att han hade så ont i benen för att han hade stått hela dagen.
Han kom och pussade mig och bara lade sig över mig i soffan och suckade.
Men han han var glad!
Då blev jag glad - och allt det jag hade fantiserat om var som bortblåst =)

Han hade redan fått 2000:- danska (2.800 svenska) till att köpa sig ett öresundskort så han kan pendla dit.
Schysst!
De flesta som jobbar där bor i Skåne och pendlar först ner till Malmö sen vidare till en stad UTANFÖR Köpenhamn.
Stakare - DET måste vara jobbigt!
Men sådana människor ser jag upp till - att de orkar - att de gör det för att de MÅSTE.
Jag hade ALDRIG pallat, no matter what haha, men så är jag ju LAT!

Sov vidare ialf och åt frukost i lugn och ro för en gång skull. Blev mannagryns gröt med kanel och sylt - det är min helg frukost. Och en massa kaffe förstås.

Blev jätte glad sen när Sally ringde - har inte pratat med henne på läääänge. Hon har ju varit i Gran Canaria i flera månader nu och kom hem igår kväll - hon sa också att hon saknat att prata ut med mig och min röst.
Man blir så glad av att höra sånt - a real friend!

Mamma ringde också och vi hade som alltid ett lånt samtal. SNART ska vi träffas - *längtar*

Jag tog min älskade cykel och cyklade till stan - till Dogfun Malmös största hundaffär - jag bara älskar att strossa omkring där, där fins allt till hunden och andra djur och man vill bara köpa allt.
Men jag gick där ifrån med EN sak - tur är det men i o för sig hade jag inte råd med mer, men jag ska dit igen på tisdag och köpa klappar till mammas 3 musketörer.
Jag köpte ett STORT ben till Flash - hunden jag passade tidigare. Och knöt en stor rosett hehe.
Den ska han få imorgon :-)

Cyklade vidare till Coop Extra på värnhem och köpte julpapper och kvällsposten. Det är mitt lördags godis - en kvällsposten med en Fredag bilaga.

Precis när jag kommit in genom dörren ringer det på dörren.
Mattias - min kusin. Vi satt och snackade och så och försökte klämma ut vad han önskade sig i julklapp - han svarar "Lycka"!
Alltså jag smälte - min älskade kusin - då min bror lämnat hela vår familj så känns han som min nya bror, så nära är vi varandra.

Lycka - ja vem vill inte ha det - men det var fint sagt men förstår honom - han har verkligen haft otur HELA detta året och det verkar aldrig ta slut, tycker verkligen synd om honom.
Hoppas nu att han kommer in på sina kurser i Januari och hittar en lägenhet och en bra tjej så han kan bli LYCKLIG!

Någon som har tips på vad jag kan köpa till honom - en kille på 23 år och även en man på 50 (mammas man)?
Och två bebisar på mindre än ett år?

Se där - det är bara män man har så svårt att handla till.

Papsen ringde nyss och vill att jag ska komma över och äta middag med honom - så det ska jag nog göra nu. Skulle ju igentligen städa som vanligt på lördagar men det får jag göra imorgon - palar verkligen inte.
Nu efter att jag fått jobb så pallar jag inte göra något i hemmet men jag pallar att sticka hem till folk med min kära cykel.
Innan var det helt tvärtom - hemmet var kliniskt rent men jag satte aldrig foten utanför dörren om det inte var till jobb.

Svarar på kommentarer ikväll - tack alla som läser bloggen - är riktigt kul att det blivit fler....ha en trevlig helg allihopa.
*SMACK*

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja kan tänka mig det. Men när jag är Senol så är jag i alla fall glad, och det är inte mycket eller många jag saknar hemifrån. Det är mamma i princip och några FÅ vänner...

Jo, jag har bott i kungsbacka sedan jag var fem år... Men finns ingen som bor nära mig som jag trivs tillsammans eller som jag känner att jag kan prata med. Dom bor en bit ifrån...

Jaa! Det kan jag tänka mig är ganksa jobigt :( Men måste ara skönt nu, och det kommer ju bli sååå mycket bättre ekonomiskt för er, så man får väl tänka på det. :)

Jag ska jobba imorgon också, sen är det nog slut med jobbandet. =) Skönt att få göra lite annat nu än bara att ligga hemma.

Visst får du länka mig =)
Kram