Majsan Bajsan

Igår blev det en cykel tur till pappa.
Vi satt och snackade i köket med Sara oxå som är hög gravid och beräknad nu på julafton. Hoppas att han kommer innan. Inte kul att fylla år på självaste julafton heller.
Jag fick med mig lite tvättmedel och skölj medel då jag igentligen hade tvätt tid i lördags och helt glömt bort att köpa.
Eller min kära man som oftast är den som tvättar "glömmer" och berättar att det är slut.

Har nu varit nere i tvätten som oftast är ledig men BARA för att vi har sjukt mycket tvätt, knappt några rena underkläder så är det såklart fullt både idag & imorgon.
TYPISKT!

Efter papsen cyklade jag iväg till kusinen Anja.
Jag ÄLSKAR min cykel!
Den har blivit min bästa vän - måste nog döpa den...;-)
Dom hade fått ett nytt tillskott i familjen.
En liten hamster.
Fick sånna minnen, jag fick mitt första alldeles egna husdjur, en hamster på min 10-års dag. En angora hamster som fick namnet Majsan, men pappa retade alltid henne och kalla henne "Majsan Bajsan", och jag blev ledsen haha.
Hon dog på julaftons morgon 2 eller 3 år senare. Jag grät & grät & grät. Minns att min bror kom in i mitt rum och sa att Majsan bara skakade. Usch det var hemskt att se.

Men NU vill jag ha en till, bara för att ha ett djur en levande liten en här hemma, och för att visa Erkan att i Sverige har vi djur hemma haha.
Då jag inte har råd med en hund så kanske jag ska köpa mig en hamster. Fast hade velat ha ett marsvin eller en kanin istället, det har jag ju ingen efarenhet av.
En sak är bestämt sen länge ialf, och det är att mina barn SKA växa upp med djur här hemma, alla sorter, NÄSTAN. INGA ormar. Så HOPPAS verkligen inte jag föder några pälsallergiker. Nä då hade mitt liv gått under - jag som är den störta djur/hund älskaren.

Iallafall så tjattrade vi på som vanligt, drack lite gott glögg jag hade tagit med och åt gräddbullar - mums!
Är så glad att vi har fått kontakt igen - man känner verkligen banden som kusiner mellan oss, det är nice!

1 kommentar:

Anonym sa...

H, sorry jag tänkte helt fel. :P Trodde man bara skulle bryna typ halva riset, haha! Ska prova o göra riset någon dag nästa vecka tror jag. :)

Hur kom ni med i VR då? Skickade du själv in eller? :)

Tack så mycket (Och detsamma) =) . Det går bara fint, inte så svårt att sortera in posten i olika fack :P Sen jobbar jag bara från ett till fem så det är inga långa dagar heller. Men lite pengar i alla fall :)