Merry Christmas

Vaknar av att Eko går på toa, jag vill sova längre - irriterad.
Går upp och ska brygga kaffe men den j--la kranen i köket är sönder och jag slänger hela kranen i disken och blir änu mer irriterad.
Allt går ut över Eko som också blir sur för att jag tar ut det på honom, vem annars ska jag ta ut det på?

Äter frukost med sura miner.

Han sätter sig vid datorn när jag påpekar om han inte ska raka sig så säger han att han måste till frisören först - MEN HALLÅ, VI SKA TA TÅGET OM 2 TIMMAR..........

Jaha, han går och frågar om han ska köpa något på vägen (bara för att vara snäll)
Vaddå menar du julklapp till mig eller säger jag och tittar snett på honom.
Nä, du sa ju att jag bara har en timme på mig.

Mmm, han går och försöker pussa mig och jag är bara så irriterad - på vad?
Kanske för att p-pillerna tog slut i fredags och jag har inte tatt dem sen igår när jag kunde köpa nya - är det därför jag blir förbannad på inget?

Får ett sms av mamma att hon vill se Kalle med mig - hade glömt, ja hur ska vi hinna dit då? Tågen till mamma går ju bara varannan timme.
Får ett sms sen att vi kan ta det lugnt och se Kalle hemma och ta tåget efter. Men hur kul är det, vad är det för jul? Att inte få se Kalle med mamma.
Vill gråta - det måste vara hormonerna.

Ringer Eko och säger att han kan ta det lugnt och inte behöver stressa, att mamma hälsa det. Han säger ja för att där är 2 som klipper sig innan mig. Ja, men hallå, snälla människa lite planering kanske.
Varför bokar inte män tid som vi kvinnor hos frisören?

Nu vet jag inte vad jag ska ha på mig för att jag inte köpte kläderna igår.
Vill bara dra till stan just nu och handla den underbara klänningen jag provade igår i cerise rosa, fast jag provade en för stor storlek och den färgen passar inte mig igentligen.

Jag vet inte vad jag vill just nu, nu är jag så irriterad bara - kan inte heller diska då den j--la kranen är sönder och idiot MKB har fotfarande inte lagat den.

Varför har man inte bil? Då hade jag hunnit mer.

Nä nu får jag sluta skriva och hoppas att denna julen slutar bra - annars blir detta den värsta julen ever liksom.

GOD JUL!

Inga kommentarer: