Har vinden vänt...???

Har ju haft höst tema ett bra tag på bloggen och helt glömt att byta - vill ju ha lite jultema, men snart är julen över.

Mamma - vill du ändra *blink, blink*

Vaknade 4.30 - SÅ DRYGT!
Bara att se 04 på klockan så vill man bara somna om.
Såg Hells Kitchen igår - aaa det är sååå bra.
Nu är ALLA mina program slut för i år.

Förrutom det som visas i bakgrunden nu - Mannen som talar med hundar - I just love him - DET är min dröm.
Hund psykolog!

Har jobbat sedan 6 imorse till 14, cyklat hem i kylan. Kommer hem och har blivit såååå bekväm att disken alltid är diskad och maten lagad.
Men inte idag - varför.....JO FÖR ATT ERKAN HAR FÅTT JOBB.........LALALALALALALALA

Igår så fick han 2 jobb erbjudanden.
Det ena var från en kille som hjälper andra att fixa jobb i Danmark - läser man mellan raderna så tjänar killen pengar på detta och tar antagligen ut en summa av vad Erkan skulle ha tjänat. No thank you - vi kan fixa det själv.

Andra erbjudandet var på en restaurang som hans f.d klasskompis tipsade om.
Även det i Köpenhamn.
Erkan vill ju igentligen inte jobba i restaurang då det oftast är låånga dagar och dåligt betalt men tiden har gått och vi får inte några inkomster av att han bara sitter hemma och han har sjukt tråkigt av att bara gå hemma.
(JÄVLA ARBETSFÖRMEDLINGEN, VÄGVERKET OCH LIBER HERMODS!)

Så imorse träffade han upp en turk som jobbar på den här restaurangen och de tog tåget tillsammans till Köpenhamn.
Kollar telefonen på jobb och har 5 missade samtal.
Ett sms: Älskling, Im already börjat jobba, call me when you got paus. Jag älskar dig, puss puss puss

Aaaa lycka eller vad...

Jag ringde upp och han lät såååå glad - då ska ni veta att han kan låta väääldigt uttråkad fastän han inte är det - så den glada rösten fick mitt hjärta varmt. Att för en gång skull ha en glad man, en man som man känna stolthet för att tjäna pengar till hushållet (sin fru ;-).
Det tråkiga är dock att han inte slutar förän 22 ikväll vilket betyder att han inte är hemma förän efter 23.
Hoppas att det ligger i centrum i Köpenhamn så han inte har långt till tågstationen, väl med tåget tar det ju inte lång tid.
Nu när han kommer att börja pendla så kanske han får höra min vackra röst på tågstationerna - men han kommer inte bli så glad när han hör den då jag endast ropar ut förseningar hehe.

Lalalala.....TÄNK två inkomster - det normala för de flesta men himlen för oss!

Dessutom fick jag reda på att min HÖGA utbildningslön jag ska få först på tisdag blev löneförhandlad samma vecka jag började så den är 1000:- MER....alltså jag bara MÅSTE klara detta jobbet.
Jag kommer ju bli RIK!

Bara en sådan sak att kunna ta en fika med sina vänner UTAN att behöva säga NEJ eller hitta på en annan ursäkt för att man inte har pengar.
Att INTE behöva fråga mina föräldrar - Pappa främst - jag gör honom fattig!
Att jag och Eko kan börja gå ut TILLSAMMANS, bio, dansa, äta ute...WOW liksom.
Det har gått två år nu - nu får det f-n i mig vara nock!

Nu ska jag diska MOT min vilja och laga mat - är SÅ hungrig - hade inget att ta med till jobb idag så det blev 3 frukter från deras fruktkorg som vi får 2 gånger i veckan på jobb.
Och ingen bra frukost iheller då ALLT är slut här hemma, helt sjukt!
Det blir nog min älskade rotmos, måste tillagas då kålroten börjar rutna snart med firrepinnar då d endast kostade 10:- på Willys hahaha.

Pözz & kjam!

4 kommentarer:

Anonym sa...

åhh GRATTIS! jag känner så igen mig i lyckan när ens andra hälft får jobb! Det är skit svårt att leva två personer på en heltidslön ju! Va kul för er två och honom som slipper sitta hemma och ha tråkigt!
Kram!:)

Anonym sa...

men hallå blir alldeles tårögd ju...GRATTIS som fn...efter så mycket fattigdom vänder d nu för er...ni förtjänar det bästa. nu får du bjuda mig ifall vi ska ut ngn gång HAHA längtar tills d vänder för oss med. STORT GRATTIS TILL DIG O EKO!
PUSS

Anonym sa...

Gud vad roligt för er båda! :D GRATTIS! Förstår att det måste vara en riktigt underbart för er båda!

HAHAHAHA, lite pinsamt för dig där ja när du väl insåg vad det betydde. :P

Anonym sa...

Tack, lyckats gå ner ett kilo till nu =)

Grattis till jobben du måste berätta vilken restaurang det är jag kanske har dansat där. Jobbat på flera turkiska restauranger i Köpenhamn. Kram