My lovely life

Hej dagbok!

Idag vaknade jag av att det vibrerade på golvet, jag reste mig upp och det var alarmet på mobilen.
Glad (not) steg jag upp, satte på kaffet, tvätta mig inne på toaletten färdig precis till kaffet var färdigt, öppnar kylskåpet och min frukost är slut.
Blev 2 knäckebröd med äcklig ört mjukost och en grape med socker.

Nä - ärligt jag är så trött idag.

Igår jobbade jag från 12.45 - 20 jag pratar me Malin hela vägen hem och vi bara satt och klagade över de människor jag inte förstår mig på.
De som klagar hela tiden att de inte har pengar men så köper dom saker hela tiden, de har det nyaste i klädesväg och äter ute och köper en ny mobil eller what ever.
SLUTA KLAGA - ni kan för f-n slösa va ska ni då klaga över.
Aaa, kan bli så irriterad.
JAG kan klaga - varför - jo för att vi lever på mycket MINDRE än en enmans lön och betalar räkningar, (vi har INTE mycket i räkningar) storhandlar EN gång i månaden. ÄNDÅ måste jag ALLTID få hjälp av mina föräldrar i slutet av månaden.
Ja, sluta klaga snälla, det är så löjligt så jag får spel.

Jaja, annars hade jag en liten diskussion med min handledare på jobb igår, hoppas inte han tog illa upp, men jag var bara tvungen till att säga ifrån.
Jag kan inte lära mig något när det är stress eller om jag inte frågar och vet något.
Jag kan iheller inte ta skit, men det är så roligt för att var än man kommer, var än man är så ska man visa att man är snäll, för det är jag, men jag vill ha detsamma tillbaka. Snällhet alltså.
Sen när det har gått en tid så är det precis som att människor har blivit bekväma i sin sits med mig och börjar köra med mig för att jag är snäll - men det är DÅ dom får reda på att jag inte alltid är snäll, att jag ALLTID säger ifrån.
Och det är alltid lika roligt när de blir chokade, sen händer inte det fler gånger.
Jag är helt enkelt snäll mot dom som är det tillbaka.
Och behövs den cp unga 18-åriga kaxiga Jen som jag var en gång i tiden, yes då kommer hon fram, fast bara om det behövs.
Haha, f-n vad jag svamlar.

Idag har jag jobbat 7-14.20 och jag har gäspat heeeela dagen.
Just det jag bakade lussekattor igår och ischoklad.
Fattar inte hur jag pallade direkt när jag kom hem, antar för att Eko inte var hemma och jag inte hade något bättre för mig.
Idag så var maten nästan färdig när jag kom, han hade lagat något med vitkål och köttfärs och MITT GRÖTRIS haha. Jag hade ju tänkt laga ris al a malta (stavning?) nästa vecka.
Jaja det var gott.
Sen har älsklingen tvättat allt idag - så skönt att komma hem och inte behöva göra nått.
Diskar gör han ju varje dag - men va ska han annars göra - Im the man in the house nu hehe.

Veckans planer:

Fre: Jobba 6-14.20
Lör: INGET
Sön: INGET......(Det var ett tag sen jag gjorde INGET - ska bli sååå skönt!)

Mån: Jobba 10-19
Tis: Får min FÖRSTA lön ;-) JULSHOPPA SOM EN STRESSAD GALNING (Har inte handlat en enda julklapp) Fixa naglarna hos Daisy, handla mat, laga middag och fira lille julafton med pappa *love*
Ons: Julafton till mamma *love*
Tor: Äta julfrukost med mamma, åka hem. Ha julmiddag till Daisy & Mike
Fre: Jobba

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket!

Och jaa,jag håller med and folk som klagar över allt o ingenting när dom egentligen inte har något att klaga på!.

Anonym sa...

Eller hur, förstår VERKLIGEN hur du känner, jag och min man levde på en inkosmt i ett helt år, nu har två och det räcker ändå inte till..och ändå gör man aldrig något roligt eller köper något nytt...störigt som fan...
Kul med update, och kul när det är intressant...

Anonym sa...

Jobbigt med folk som ska klaga över saker som dom egentligen inte har något att klaga över! Vissa inser inte hur bra dom har det...

Ja jag blev överlycklig! Haha, det spelar ingen roll om det är några hundra kronor, man blir lika glad ändå eftersom man trodde att amn inte hade något! :D