Juldagen

Julaftonen blev bra efter många om och men och efter många sura miner från min sida.
Underbart god middag men skinka - det har ju inte mamma lagat innan pga Eko men i år gjorde hon och det var lovely.
Sen blev det ju anka till Eko, så det blev en dansk & svensk jul.
Mamma är ju halv dansk och dessutom gift med en hel dansk man.
Ja jag har många blandningar i mig och mina barn kommer att få änu fler.
Julklapps öppning, ris ala malta, paradis choklad och trivial persuit - JAG VANN!
Fast vi spelade inte färdigt =(

Den bästa frukosten på länge imorse - svensk julfrukost - mumma!
En lång runde me vovvarna i skogen och såg spår av vildsvin.
Sådan tur vi inte mötte på en då hade jag blivit rädd.

Tåget hem efter mys och trevliga stunder med min älskade mamsi.

Mötte papsen på tågstationen som följde med oss hem och vi åt middag.
Han mumsade i sig skinka och köttbullar hehe.

Nu är vi mätta & belåtna - nu väntar ett varmt avslappnat bad.

Dagens ångest: Jag har gått upp 7 kg sedan i sommras - nu gäller det - nu eller aldrig - efter nyår MÅSTE jag börja.
Börjar känna ångesten på morgnarna komma krypande som förr, orkar inte må som förr så nu är det dags IGEN.
Varför kan jag aldrig leva normalt?

Inga kommentarer: