2 dagar innan jul

Jobbade 10-19 idag idag och det var ganska skönt. Jag klarade av lite mer än vad jag trodde jag någonsin skulle kunna klara av.
Men så fort det blir rörigt på en bana blir jag super stressad och det har jag lite svårt för, borde nog vara det lite oftare så jag kan öva mig på det.
Sen måste jag öva på beräkningar mellan banorna. Ingen kan veta exakt men på ett ungifär.

Kom hem och möttes av mitt FÖRSTA julkort i år.
Konstigt faktist - jag brukar få så många och jag brukar själv skicka till dom flesta men då vi har haft NADA öre så har jag inte kunnat. Och det är liksom inte lönt nu 2 dagar innan.
Men det var på mitt fadder barn - min underbara lilla Khalle. Han var utklädd som tomte och hade ett tän ljus i handen.
Ska fota det och lägga ut här sen.

Sen rigde pappa så han fick vara med när jag öppnade mitt spännande brev från banverket.
Det var lönen......WOW haha ni skulle hört som både jag & pappa galde haha. Vi var sååå glada och jag skrattade och han var så stolt så stolt över mig.
Det kändes riktigt härligt!
INGEN får lov att ta denna lyckan från mig, snälla!

Jag fick vad jag tycker är en FET lön för att vara en utbildningslön plus en vecka från november.
Det är duktigt mer än vad jag fick inom vården då jag jobba på riktigt.
HOPPAS JAG KLARAR AV PROVET!

Har nu dammsugit, tvättat golvet och diskat då jag inte hinner med det imorgon.
Fick fina kommentarer angående min blogg som jag helt hade glömt själv.
Det är ju min mamma som fixat & trixat medans jag varit på jobb.
SÅ TACK MAMMA - JAG ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET - SNART SÅ SES VI OCH VI SKA HA DET RIKTIGT MYSPYSIGT!

Imorgon blir en stressig dag.

10.45 - påbyggning av mina naglar hos Daisy

Resten av dagen ska jag shoppa som en galning - julklappar förstås.
Sen ska jag storhandla mat då vi fattas ALLT här hemma.
Sen var planen att för första gången tillaga all julmat själv då jag har bjudit hit pappa för att i ska fira vår jul, men jag kommer ALDRIG att hinna gjöra all mat från skratch vilket jag älskar.
HATAR verkligen allt halvfabrikat, men det får tyvärr bli det en del imorgon.
Hatar att ha det så här - JAG planerar människan nummer ett, men har man inta pengar so what to do liksom.

Då Eko kommer att jobba till 23 så blir det bara jag & pappa, så jag sa till honom att om han har någon kompis så får han gärna ta med dom, han känner ju precis allt & alla i hela stan haha.
Och jag bjöd också Faten ofcourse, men hon skulle tänka på det.

Har en julklapp till K färdig.
2 julklappar till mamma
2 julklappar som jag inte vet vem jag ska ge dom till haha
Flash har redan fått sin

Har att köpa:

2 julklappar till mamma
2 julklappar till K
3 julklappar till Eko
3 julklappar till pappa
1 julklapp till Sanna
1 julklapp till Khalle
1 julklapp till Mete
1 julklapp till Olivia
1 julklapp till Matte

Har jag glömt någon?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tack så mycket! :) Jag hoppas att du också kommer att få en fin jul i år som du kommer att minnas med glädje under resten av året. :)

Lycka till imorgon med julklappsshoppandet, och stressa inte ihjäl dig! Vi ska också laga julmat imorgon, men det blir under mammas ledning, så jag kommer nog inte att behöva göra så mycket. :P På sätt och vis är det skönt att vara hemma hos mamma, jag kan vara latare än vanligt och man slipper tänka på att laga mat eller så. :P Passar latmasken Laura perfekt!

Anonym sa...

Ja, jag hoppas verkligen det blir en lyckad dag imorgon. Men det tror jag absolut. :)

Ja precis! Det känns egentligen lite surt att färga håret nu igen då jag la ut en massa pengar på att färga det blont. Men ska fundera lite på det så får vi se hur det blir med saken. ;)
Tycker också det är fint med mörkt hår och ljusa ögon. Dock föredrar jag mörka ögon då jag tycker det är jättefint! Så tycker allt du ska vara glad att du fick din pappas mörka ögon. Hade gjort mycket för bruna ögon. :P

Gud vad duktig din mamma är då! Tycker bloggen är jättefin nu :)

Ha en jättebra jul nu! :) Kram på dig!

Anonym sa...

Då passar jag ju på att önska en riktigt God Jul tillbaka!!! sedan blev ju jag skitnyfiken på den feta lönen,har ju själv jobbat inom vården..... förresten den bilden är tagen i alanya,på östra stranden eller hur?