Eko = Barn

Varför har jag en tendens att alltid skriva långt? Kanske därför det är tråkigt att läsa min blogg. Ska en blogg innehålla korta inlägg men flera?
Aja, alla är vi olika.

Var på Willys med pappa och tänkte handla allt på min lista, pappa fick en chock när han såg min lista. Jag brukar ju gå runt med min lista varje gång vi storhandlar men nu fick han en chock den var propp fullt och på båda sidorna haha. Men som sagt så har vi det ena men inte det andra här hemma.
Kanske lite skönt och sparsamt att min älskling jobbar på en restaurang.

Pappa klagade hela tiden över min lista och fick en idé (från ingenstans) han var sugen på Spaghetti, det hade han varit hela dagen (mm visst) så min julmiddag blev ändrad till Spaghetti och köttfärssås. Det var faktist skönt då jag hade NOLL power över huvod taget. Jag tog knappt något från listan, orkade inte tänka, orkade inte läsa på listan.
Jag köpte iallafall sylta och julvört som jag kan njuta till min julefrukost imorgon.
Köpte en himla massa apelsiner men glömde helt bort nejlikor, jag som ville dofta jul imorgon när jag vakna.
Hoppas mamma har pyntat apelsinerna där hemma.

Pappa försökte tjata på mig att jag skulle hem till honom men jag orkade inte. Hade alla klappar jag skulle slå in ju.
Så det var det första jag gjorde. Satte mig på golvet och slog in en efter en. Planerade att fota dom då jag hade kameran i knät men såklart glömde jag det med.
När jag var på min sista inslagning märkte jag hur tyst det var. Hade ju glömt julmusiken jag ALLTID har när jag slår in klapparna. Så mycket man glömmer utav stress.
Nä, detta var första och sista julen jag ska ha det så här stressigt, man får ju ingen njutning.
Men förhoppningsvis har ja samma lön och fast lön nästa år så jag kan vara ute i god tid och njuta så som julen är till för.

Papsen lagade mat hemma hos sig och kom hit med allt, Matte kom också och vi satt här och åt och hade det mysigt med skratt till pappas galna skämt.
De fick öppna sina julklappar och de blev jätte glada.
Jag glömde att öppna min av pappa så lika bra att ta det imorgon (jag vet ju redan vad det är hihi)
Dessutom fick jag ju min cykel så har fått så det räcker av honom.

Följde med en snabbis till pappa då han var så ivrig me att visa hans senaste inköp. En skit snygg/cool lampa som skiftar i färg. Ska ta bild och visa den sen.
Sen körde vi vidare till Sanna för att byta julklappar. Men vi får inte öppna dom förän imorgon.
Är SÅ nyfiken!

Baby kom precis hem och han satte sig DIREKT framför klapparna - han bara OJ - va du har handlat - har du pengar kvar? Vi är lite olika på den fronten hehe.
Han satte sig som ett barn och frågade vilken julklapp som var från pappa och började känna och höra och gissa.
Han tog alla som stod hans namn på och klämde och kände.
Jag as garvade och sa att exakt sådär såg jag ut när jag var barn haha.
Det värsta var att han nästan gissade rätt på alla, så inget kul ju.
Men klart så svårt som vi haft det kan man inte bara köpa vad som helst utan vi får ju prioritera det vi verkligen behöver och köpa där efter.

Har precis betalat räkningarna men såg att dom inte kommer föras in förän den 29 LÖNT! Jag som ville ha det fixat på momangen.

Nu ska jag värma lite glögg och mysa lite!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, det där med att sitta och klämma på paket känner man ju igen från då man var liten. :P
Han kanske blev så på nytt, antar att han inte firat jul i turkiet innan så han har väl aldrig fått chansen att göra så? :P