Träning avklarat!

JAG HAR TRÄNAT IDAG ME....shit alltså detta är ju fjärde dagen i rad som jag tränar - en klapp på axeln till mig!

Och Eko tränade me minsann, men han fick ta det lite lugnt, han är ju nybörjare.
Men va glad jag är just nu....Ville bara dela med mig lite av min glädje hihi.

Tog disken direkt efter eftersom jag får sådan energi. Ska bädda sängen nu och sen hoppa in i duschen när Eko är färdig med den. Sen blir det att power walka till farsan, fast jag ska ha på mig mina stövletter med hög klack sååå, kanske inte såå fort.

Bye bye

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen oj, då får jag passa på och säga GRATTIS till er båda nu redan, i fall jag inte skulle komma ihåg det på fredag eller lördag! ;) Så då firar ni tillsammans, vad kul! :D Får man fråga hur gamla ni blir? :)

Jo, jag känner igen det där med att inte orka göra något då man väl har en "siesta". :) Ibland då vi hade hotellträff på våra 5-stjärniga All Inclusive-hotell så var vi där hela dagen, från 9-17, med en siesta mellan 12-15. Men problemet var ju bara att vi inte hade någonstans att ta vägen, så då hittade vi en soffgrupp i en bortskymd och mörk vrå av lobbybaren, och där brukade vi lägga oss ner i våra svettiga uniformer och sova några timmar! :P Jag kan ju tala om att man inte kände sig så fräsch efter det precis... :P

Aj då, stackare... :S Jo, det är ganska vanligt att man får magproblem i Turkiet, speciellt om man jobbar mycket och stressar.. Själv hade jag det ibland tvärtom. :P

Då jag jobbade på hotell så gjorde jag lite av varje. Hjälpte till i baren/restaurangen, receptionen och guest relations. Det var egentligen en del av min praktik, men jag slutade efter en månad för det var så dåligt betalt.

Jag hade nog tänkt jobba då jag väl åker till Finland, bara någon vill anställa mig för bara 6 månader.. Hemma hos mamma får jag bo, men det skulle ju vara kul att tjäna lite pengar också då jag inte har någon inkomst här i Turkiet. Efter armén så är det ju dags för A att börja jobba också, och kanske dags att skaffa en ordentlig lägenhet och kanske till och med giftermål så småningom, så vi kan komma att behöva lite pengar de första månaderna. Just nu så lever jag på de pengarna som jag sparade ihop de 3 månader som jag jobbade på Mumindalen i Finland i somras, vilket inte är så himla mycket. Så länge A går i skolan så betalar hans pappa vår hyra och ger lite pengar varje månad, så jag gör i princip bara av med 100 € i månaden (liten hjälp till hyran) samt mina resor till Finland och annat dylikt som jag kan behöva. Men vi lever väldigt tight.

Ingen aning var Ahmet kommer att göra lumpen, ofta så får de ju veta det bara någon dag innan de åker in.. Hoppas förstås på något bra och säkert ställe, men vi får se... :S

Jag tycker att ni gör rätt i att lära era blivande barn båda språken, barn lär sig mycket lätt och de kommer garanterat att ha nytta av dem i framtiden. Jag har ju själv lärt mig svenska och finska från barnsben, och det har jag haft mycket nytta av i mitt liv. Om vi någon gång får barn så kommer A att prata turkiska med dem, jag svenska, och vårt hemspråk kommer att vara engelska, så då kommer de att få lära sig tre språk på en gång! :) Så måste jag ju också lära dem att prata lite finska, hur ska de annars kunna prata med sin morfar? :P

Jag håller själv på och kollar på första säsongen av Prison Break just nu, det finns en sida där man kan titta på alla fyra säsongerna online! www.diziport.com, den är på turkiska, men serierna är odubbade! ;)

Mycket bra!

Haha, min kommentar är inte heller av det kortaste laget precis... :P

ha det bra!

Kram!

Anonym sa...

Han heter Michael Copon. och om du någon gång har sett på One Tree Hill, så kan det vara därifrån. Han är nämligen med där i någon säsong. =)

Egentligen ångrar jag mig inte alls för att jag ska göra lumpen. Som du säger så är det en jättebra erfarenhet och en grym upplevelse! Anledningen till att jag ska göra lumpen är för att jag vill bli polis. =)
Men jag vet inte, vissa dagar så vill jag inte alls rycka in på grund av att jag vill åka till Turkiet NU, hehe. Tycker det är jobbigt att jag och Senol kanske inte kommer kunna ses på så länge :/ Men jag vet, det är ganska dumt att tänka så. Dessutom åker han också in så det spelar egentligen ingen roll. Dock försvårar det väl hela grejen...

Ja, men visst får man ångest!? Tyckte det var skönt att gå hemma i någon dag. Men vad ska man göra nu då? Alla anarda jobbar och här går man hemma själv. :P
Tråkigt att du också förlorade jobbet. Var det också på grund av lågkonjunkturen?
Jag var anställd hos adecco, så jag jobbade på lite olika företag där dom hyrde in oss konsulter. Men jobbade för det mesta på ett ställe som heter Isringhausen, där jag var montör och monterade lastbilsstolssäten. :P Inget roligt allt, men det var ju ett jobb och bra pengar. Det var ju inte precis lätt att få något annat jobb direkt efter studenten eftersom jag skulle in i lumpen nu i januari. Det är ju inte så många som vill antälla någon så kort tid.
Vad jobbade du med då?

Ja just det ja, det berättade du ja =) Mysigt!

Anonym sa...

Hej! tack för svaren :)
Är så mycket att tänka på nu när Ozzy ska hit, som jag aldrig har behövt fundera på annars.

Men det där med körkortet var ju både bra och dåligt...tycker det är lite knäppt att de först får köra med de turkiska körkorten ett år, och efter det måsta bevisa att man kan köra genom uppkörning osv. Fast det är ju mycket som är knepigt i det här samhället haha :)

Kram!