Husliga Jennifer

Det blev "The Ruins" igår, vi hade sett halva filmen för några dagar sedan men Erkan ville se en annan MITT I FILMEN. Så igår såg jag en del då Erkan kollade turkisk fotboll men helt plötsligt så ville han se sista biten me mig - hhmm...

Sen såg vi Råttatouille - det var en fin film!
Minns att mamma sa "Jag kommer inte tycka om råttor bara för den filmen" - JO DET KOMMER DU =)!
Så söt!

Fick ett fnatt tidigare på dagen på choklad så jag bad Eko att gå ner och handla mjöl, men då var jag tvungen att baka bullar också. Så jag bakade kladdkaka, vanilj och kanel bullar OCH bergis som han fick till frukost.
Så det fick bli soppa till middag eftersom vi hade en del att äta på kvällen.
Smart att baka när man varit så duktig på gym.

Siri fick med sig en påse me bullar och en bit kladdis hihi, hoppas att du tyckte om det =)

Nu tänkte jag sätta mig på motions cykeln, orbitreken och efter ta ett gympa pass som jag har på dvd.
Sen blir det storstädning som alla andra lördagar.
Hm får se om jag pallar haha.

Ikväll kommer min kusin Mattias och hans kompis Robban med flickvän och deras kompis André för att för festa här. Dom ville dra med oss till Harrys senare men vet inte om jag pallar.
Men festa hemma kan jag gott göra.

Tjingeling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är superbra träning, som jag behöver för jag jag har svårt att gå och träna om jag inte själv håller passet. Var gymmar du? Jag håller pass på forum och LFC.
Vanligen brukar jag jobba en timme med att uppträda på helgen och mina vänner brukar följa med och titta på. Jag dansar ca 20-30 min resten sitter jag i ett rum därbak och snackar skit haha. Men nu med det nya jobbet så blev det 4 timmars jobb igår så jag var helt slut - mkt dans =)

Anonym sa...

Tack så mycket för dina kommentarer! Vad duktig du har varit som har bakat bullar! Jag ÄLSKAR bullar och kakor, men jag suger på att baka. :( Mina bullar blir bara platta och hårda, så OM jag bakar så blir det oftast bara någon enkel chokladkaka..

Ska ta och svara på dina frågor också! Tja, Istanbul är ju en så stor stad så det finns ganska mycket att se och göra här. En massa turistattraktioner finns det ju att se, eftersom jag inte orkar börja berätta om alla här i en kommentar så rekommenderar jag dig att gå in på kategorin "Istanbul med omgvining" i min blogg då du har tid över, där har jag skrivit en hel del blandat om Istanbul och lagt in en massa kort också! :) Men det blir ju lite annorlunda då man bor här också, man kanske inte besöker så många olika platser utan mest rör sig i området kring ens hem. :P

Kirsehir, vad spännande! Jag kan tänka mig att det var, hmm, annorlunda där, det är ju inte precis en av de mest kända turiststäderna i Turkiet. :P Har du besökt Kappadokien, det ligger ju rätt så nära?

Vad kul att höra om hur ni träffades! Heter din man Ekrem eller? :) Jag känner faktiskt till Club Sidar, sommaren 2006 så bodde jag i närheten av det hotellet i några månader. Så kanske vi till och med har stött på varandra någon gång, vem vet? :P Men de har väl mest tyska gäster, eller? Hur var det att jobba i animation teamet? Ganska tungt, antar jag.. :P Man jobbar ju lite med andra arbetstider i Alanya än vad vi är vana vid! :P Hur många månader jobbade du där? Hur länge har din man varit i Sverige nu?

Jag jobbade 6 dagar i veckan som reseledare, med MYCKET varierande arbetstider...! Ibland jobbade man över 24 timmar i sträck.. Det första året så tjänade jag 500 € i månaden, året efter det 550€, plus provision för utflykterna som vi sålde, så under högsommaren (juni-juli) tjänade jag kanske kring 1100 € i månaden. Helt okej faktiskt, så fick vi ju bo gratis och äta gratis på de flesta av våra hotell samt att vi hade 50% rabatt på de flesta restauranger och diskotek. :P Men det är verkligen tungt att jobba som reseledare, man måste vara väldigt flexibel och vara anträffbar dynget runt, även då man är ledig. Det skönaste då säsongen tog slut var att man fick stänga av telefonen och bara njuta utan att behöva vara rädd för att man skulle bli inkallad till jobbet eller att någon arg gäst skulle ringa mitt i natten. :)

Ja, oftast så blir det ju så att man bara pratar det språket som man har börjat med, det känns ju konstigt att byta språk mitt i allt! Jag pratar också engelska med Ahmet för det mesta, men turkiska så får jag ju använda med alla andra här, så jag får hela tiden övning i det.

Ahmet kommer att göra lumpen på 6 månader, 5 månader om han inte använder någon semester alls, så det är ju inte så länge. :) Har din man redan gjort lumpen?

Ha en skön lördagskväll du med! ;)

Kram!

Anonym sa...

Just det, jag skulle ju fråga dig var din pappa kommer ifrån också? :P Hoppas att du inte tar illa upp! Jag förstår att måste vara irriterande att alla direkt antar att du är utländsk bara för att du har ett utländskt utseende.. :S Så kan ju också en person som kanske är född utomlands men som har flyttat till Sverige som liten känna sig svensk. Ens identitet kan vara något helt annat än ens nationalitet. Man är det som man känner sig som!

Anonym sa...

Ligger inne i ca 11 månader tror jag det blir. Vissa dagar tycker jag att det ska bli roligt att göra lumpen, men vissa dagar ångrar jag mig som bara den.

Jag hade planerat att åka nu i januari, men så förlorade jag mitt jobb förra veckan. Så inga pengar; ingen resa :(
Så jag vet inte alls när jag kan åka igen eftersom jag åker in i lumpen i januari. Och senol har ju också militärtjänst. Så det beror helt på när han åker in. Förhoppningsvis kankse jag kan åka i mars, april eller något om jag har ledig och han inte hunnit åka in än.
Och det är marmaris jag åker till då :)
Vart träffades ni någonstans? Kankse jag frågat innan, glömt av :P
Kram!