Permanent uppehållstillstånd

Förra fredagen hade Eko en tid hos arbetsförmedlingen.
De frågade honom om han ville börja på en annan utbildning - och Eko blev skit arg och sa "Hallå...jag har kämpat varje dag på min praktik för att NI sa att jag skulle bli garanterad lärling anställd men vad hände??"
De bara - "eeeh ja, joo...vi är jätte ledsna över vad som hänt" Vi ska göra allt vi kan för att du ska få ett arbete nu.
Mm, visst....de printade ut en massa papper på jobb som byta däck HALLÅ?
Alltså jag blev skit arg, ska Eko som kämpat för att komma in i samhället, pendlat till Ystad varje dag utan betalning i 5 månader för att bli anläggningsarbetare - ska han nu byta däck???
Snälla - come on......

Han ska dit imorgon så ska dom gå igenom jobben han sökt - vi sökte alla utom ett. Det var däck byte och lager, SKIT JOBB!!!
Håller tummarna för honom imorgon iallafall!

Samma dag var vi på Migrations verket - HAN FICK PERMANENT UPPEHÅLLSTILLSTÅND!

Så nu har vi det gjort.
Som Eko säger "Jag har varit här i 2 år och har fortfarande inget jobb"....USCH vad är det för samhälle....och dessutom är det kanske inte den bästa tiden att söka arbete just nu.

När vi satt där inne och väntade i väntsalen bland alla andra som sökte uppehållstillstånd så såg vi att det började snöa - precis som mamma hade sagt, fast det kom mitt på dagen istället. Jag blev jätte glad - ville sjunga "Se det snöar, se det snöar - det var väll roligt hurra...nu är det vinter...men ingen hade förstått mig där inne ändå.

Vi gick in om Willys och handlade lite mat så papsen fick hämta oss.

På kvällen tog vi bussen till Faten som bor ute på Kroksbäck.
Det tog en hel evighet.
Dels för att vi bor av andra änden av stan och hon i andra och det var snö & halka över allt vilket man inte är så van vid här nere i södra Svealand så bussarna åkte jävligt sakta vilket dock var skönt.
Sen skulle man byta buss efter halva vägen och där stod vi och skakade tänder.

När vi väl kom fram satt vi och hade mysigt till musik och snacks. Satt och åt mina första pepparkakor där och kunde inte sluta efter att ha tagit den första.
Tror jag äter mycket hos andra bara för att jag själv försöker undvika att köpa me mig skit hem hahaha.
Så alla tror jag är en hetsätare haha.

Ska lägga in lite bilder från denna dag!

Inga kommentarer: