Akta er för den nya fitness bruden på vägen....

Idag är jag stolt - igår var ju en riktig tränar dag. Efter att ha suttit här nån timme och reste mig kände jag riktigt tränings värk i benen -NICE!

Idag steg jag upp 7 för att möta Siri 8 och raka vägen till gymmet. Steppade längre än vad jag ställde in maskinen på för jag kände att jag kunde, det var en härlig känsla =). Nu får jag liksom inte gå under det nästa gång jag ska träna.
Sen gick man in på gymmet och gjorde några ben övningar. Hann tyvärr inte med magövningar men det får bli lite sit-ups här hemma i eftermiddag när jag pallar hehe.

Sen blev det 5 km runda med Siri & Cappo, skönt, skönt var det, inga människor alls. Men på gymmet var det ganska många som var där, pensionärer.
Men hade jag varit pensionär hade jag sovit så länge jag kunde haha.

Så när Erkan vakna så satt jag och åt lunch -det var rätt skön känsla, att ha gjort något så tidigt.
Har nu läst igenom allt jag ska på datorn och tänkte sätta på en film.
Ska nog se Horton hehe, den verkar rolig. Yes, där är fortfarande ett barn i mig, hade det inte varit det, hur roligt hade livet då varit?

Just det, måste ju berätta att jag ringde för en chech up till a-kassan idag för & se om alla papper som jag skickat in stämde.
Jo, visst - han hade fixat alla papper nu på morgonen och den 20 november blir det CASH, sååååå skönt!
Det betyder julklappar =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja precis. Jag var också pappas flicka...
Han jobbade (han körde bärgare) och det var två bilar som fått vattenplaning på E6an (vädret var precis som idag, mörkt och grått) Och när han lastat upp en av bilarna på flaket och höll på att spänna fast bilen, kommer det en annan bil i hög fart och kör rätt upp på flaket, vilket gör att min pappa får bilen som han lastat upp, över sig.
Tack! Är egentligen ett tal jag skrev till Svenskan när jag gick sista året. :)

Jo, man får antagligen räkna med jobbiga tider.
Min kille åker in i lumpen nu nästa år, och åker jag ner nu till sommaren så tänkte jag fråga runt. Och sen så lärde jag känna Senols chefs son (fast han hade hand om det mesta ändå) Så kan ju ocså fråga honnom om han vet något =)
Många säger att det ska vara väldigt svårt att få jobb i turkiet, men vill verkligen jobba där. Eller det är inte själva jobbet som lockar kanske, men vill kunna vara där nere en längre tid tillsammans med Senol. :)

Då har ni vart tillsammans ett tag då :) Hur ofta träffades ni sen då efter att du åkte tillbaka till sverige? :)

Anonym sa...

Ja, jag jobbade som reseledare i två säsonger, men det räckte för mig! Det är ett väldigt stressigt jobb, man får direkt glömma sitt privatliv, för det existerar inte.. :P Och så var jag så trött på Alanya också... :P Så jag trivs mycket bättre här i Istanbul, men det är klart att det blir lite tråkigt också att bara sitta hemma. Tyvärr har jag inte lyckats hitta något bra jobb här, men kanske en vacker dag.

Jag kommer faktiskt inte från Sverige utan ifrån Finland, om du scrollar ner lite på min blogg så ser du att jag har skrivit en massa om finlandssvenskaroch vad det innebär.. :) Men svaret på din fråga är nej, just nu så ser det nog ut som om vi kommer att bo kvar i Istanbul i fortsättningen också.. Men det får ju framtiden utvisa. :)

Min pojkvän pluggar International Finance på ett universitet här, det här är hans sista år så i sommar kommer han att ta examen och sedan är det hans tur att göra lumpen, så under det halvåret han är i armén så tänker jag åka till Finland och umgås med min familj och förhoppningsvis även jobba. Det är också en av orsakerna till att jag lagt alla tankar på att jobba här på is för ett tag, eftersom jag bara kommer att vara här i 6-7 månader till.

Jag kan turkiska hyggligt bra, du då? Man lär sig en hel del på 2 1/2 år, speciellt då nästan alla runtomkring en BARA pratar turkiska. :) Men det är klart att jag gör en del grammatikfel och inte vet vad alla ord heter. :) Har din man lärt sig svenska?

Jaså, ni träffades också via bekanta! :) Var det under den tiden som du jobbade på miniklubb eller innan det? Vilket hotell var det du jobbade på? Vad jobbade din man med i Alanya?

Ha det bra!

Anonym sa...

Tack! Joda, var ute och hade trevligt med några tjejkompisar så kvällen blev lyckad ändå. :)

Jaha, gratis boende är ju inte fel. Så det förstår jag att du tog!
Han har ingen aning om när han åker in... Det är det som är så jobbigt. För jag ska också göra lumpen och åker in nu i januari, så vi vet inte alls när vi kan ses igen :( Eftersom det kan vara ganska svårt få ledigt samtidigt... Men jag hoppas att han åker in till hösten, för då kan jag åka dit på våren/sommaren och träffa honom :)

Haha, vilken tur att du hade en massa SMS att spendera. ;) Men då måste det ju ändå funnits något där innan också? =)
Senol är lika gammal som mig, 19 :) Och har inte träffat hans föräldrar än eftersom jag bara hunnit vara där två gånger. Men har träffat han kusin i alla fall ;) Haha!