14 november

*14 november är den 318:e dagen på året i den gregorianska kalendern.(319:e under skottår). Det återstår 47 dagar av året.

*Emil & Emilia har namnsdag.

*Ostkakans dag - (Detta visste jag inte - så nästa år ska jag bjuda på det istället)

*Världsdiabetesdagen

*Astrid Lindgrens födelsedag
*Tilde De Paulas födelsedag

Har haft en super mysig dag!

Vaknade INTE med frukost på sängen, turken är inte van födelsedags firande *suck*
Åkte till stan och handlade med papsen, all mat till festen och midagen idag.
Det blev Krämig kycklinggryta med creme fraishe ris och "Tess sallad" med glass och maränger me fruktcocktail till efter rätt. Det blev enkelt idag då jag var så trött.

Fick en del presenter som jag kan lägga upp bilder på imorgon.
Fotade tyvärr inte sällskapet så mycket då den tiden man har roligast glömmer man oftast bort kameran som jag ändå hade framför mig hela kvällen haha.
Synd!
Men det var min älskade familj som jag älskar så högt och vi hade verkligen en sjukt oväntat rolig kväll.
Jag skrattade så mycket så tårarna rann.
Mamma & pappa pratade minnen (de är skilda) och vi skrattade allihopa, hur de hade det på deras tid...70/80 talet.
Pappa var en snygg erotisk arab nykommen till Malmö från Berlin som alla hade stor respekt för och alla tjejerna trånade efter honom. Stort svart afro hår, höga platå skor, utsvängda byxor och tighta skjortor hahaha.
Han var DJ på ett känt ställe i stan och på den tiden var en DJ mer betydelsefull än en dj i dag.
Sen var mamma den unga snygga svenska blondinen som dansade lite försiktigt men samtidigt blinkade mot dj´n (pappa).

Sen började dom dissa varandra och vi bara skrattade heeela kvällen.

Senare spelade jag, mamma, Eko och mormor Trivial Persuit men vi hann aldrig spela färdigt då mormor blev trött och ville hem.
Men kan säga att mamma vann då hon led och det rä FÖRSTA gången jag blivit slagen i det spelet. Hmm...
Får väll ge igen nästa gång =)

Nu ska jag föreslå en film till Eko men tror att han är för trött så det blir kanske sängen istället.
Imorgon blir det mycket att göra, städa hela lägenheten grundligt, laga en massa mat och FESTA!

So long my friends!

Och TACK alla bloggvänner för de fina gratulationerna!

Inga kommentarer: