Festen

Jag älskar att göra mig i ordning till hög musik, helst lite ol school. Ta en drink och en cigg till medans man sminkar sig, springer till telefonen stressad, tar på sig kläderna, bytar kläder, kommer på saker man glömt göra, ta fram maten, gå tillbaks och fortsätta sminka sig.....I LOVE IT!
För man har förväntningar om att kvällen ska bli så perfekt som möjligt.

Första gästen - Susanna min allra närmaste vän <3
Öppnar dörren och där står hon redo med kameran.
Sanna som hon kallas för var gravid med barn nr:2 och drack ingenting men ändå var hon mest utflippad av alla - DET ÄR Sanna i ett nötskal.
Det är alltid hon som gör festerna.
Hennes batterier på kameran dog så hon tog min och fotade säkert över 200 bilder. På ALLT!
Hon bad mig gå på min motions cykel, sätta huvodet i ugnen, ligga på golvet med öl över allt spridda över mig, ja hon var min egna lilla fotograf.
SEN händer det som inte får hända, hon tappar kameran på golvet, inget hårt slag alls och från midjehöjd (jag e kort) kameran slutar att fungera!
Jag är sååååå ledsen nu, jag vet inte vad jag ska ta mig till, foton är sååå viktigt för mig.

Det konstiga är att tar jag ut minneskortet så fungerar kameran men när jag sätter in det igen så fungerar den inte.
Och jag har ingen garanti kvar på kameran......*snyft* jag ber verkligen till GUD att bilderna finns kvar på minneskortet.

Andra gästerna - Lina & Cenk.
Nyblivna föräldrarna. Även genom dom jag & Erkan träffades =)
Det skulle bli deras första riktiga fest utan deras son Metehan.
Lina satt och drack vin med oss tjejer och Cenk satt i vardagsrummet och hjälpte Erkan att installera några anti virus program - TACK Cenk!
Erkan är ju ingen höjdare på datorer, men han har blivit bättre sen han kom till Sverige hehe.
De var tyvärr tvugna att gå hem tidigare då Mete inte kunde sova hos hans morfar. =(

Nu har jag glömt vilken ordning resten kom.

Annica var här - min brors ex flickvän, hon satt också fint och drack vin, hon hade en underbart söt klänning som jag skulle vilja ha =)
Hon stack också rätt så tidigt då hon hade en annan fest att gå på och sen skulle hon ut och dansa på Slagthuset - hatar det stället.
Hon berättade även en sak jag satt och tänkte på hela söndagen. En bra sak men även dåligt. Usch, hoppas att min bror får sitt förnuft till rätta och gör det enda rätta för att han ska bli lycklig.

Faten - min chokolate!
Så vacker du var - och med lysande röda läppar som sken sexy över dig!
Blev såå glad att hon fick barnpassning MEN hon körde hit så hon kunde inte dricka.
Men hon kunde ha roligt ändå, precis som Sanna, när min kamera gick i sönder så tog hon min videokamera istället och filmade hela festen. Ah, som jag satt och skratta i söndags när vi såg filmen.
By the way girls, vi får ta en dag snart och ha en mys kväll och kolla på filmen - den är sjukt rolig!

Jennifer.O & Anna kom!
Minns inte att jag var social mot er och ber om ursäkt för det.
Jag var iallafall glad när jag fick stå och göra mina berömda banan och jordgubbsdrinkar till Jennifer.O
Anna känner jag inte - det var Jen´s kompis som hängde med och hon drack bara vatten - tråkigt! Men Jennifer dansade lite magdans med farsan inne i vardagsrummet och när pappa skulle vicka på axlarna/brösten så kom magen i vägen och det var det enda som vickade sig då kommer Jennifer och klappar magen och alla skrattade.

F-n vad jag är dålig på att berätta roliga saker *suck*

Mattias & Robban
Matte är ju min kusin, fast han är som min lillebror. Och Robban har varit en väldigt nära vän till mig för många år sedan.
De kom med värsta humöret "Här ska det festas".
Det gick från rum till rum och festade på.
De fick också stå ut med mina home made drinkar - Robban sa
"Gör så kvinnlig drink du bara kan" ok...jag skit glad.
De blev skit packade - i slutet låg de i våran säng för att vila upp sig inför deras idiot körning hem.
TUR var att de kom säkert hem!

Claudia & Nikola
Cladde - den person jag känt längst förutom mina föräldrar.
Våra föräldrar har känt varandra sen innan vår födelse. Vi har inte haft så bra kontakt nu på 4 år men sakta men säkert denna hösten har det blivit mer & mer och det ska bli änu mer nu till vintern har vi bestämt =)
Vi har så sjuka minnen ihop.
Vi hade as ball på festen, dansade booty dans, vi 3....jag, Cladde & Sanna fann varandra direkt. Det var VI förr också.
Minns knappt vad vi gjorde för jag var så jäkla packad i lördags därför jag också är så dålig på att berätta saker som hände för helt ärligt minns jag inte.
Det enda jag minns är att jag och ALLA som var på festen hade så sjukt roligt.
Nikola måste jag säga är en jätte trevlig kille, han & Erkan har kul ihop också vilket känns skönt.
Så nu väntar vi bara på att få bli hembjudna till Claudia & Nikola i deras nyinköpta lägenhet och ha lika roligt =)

Siri
Träningspolaren och grannen. Skönt att du var här, så jag slapp tänka på att vi dansade för mycket haha.
Stakars hundarna som fick stå ut med alla fötters ljud haha.
Hon var verkligen på G, hon dansade hela kvällen och körde booty dans heeela tiden, iallafall vad jag har sett på videon, kan tro att hon är en av de dansarna i nån hip hop video ju som hon shakar med kroppen haha.
Hon deckade nästan också med Matte & Robban i sängen mot slutet.

Mike & Daisy
Mike är min kusin och Daisy hans fästmö/sambo.
De var också på G hela kvällen och Mike dansade och hade roligt, Daisy åt hela tiden och älskade pappas mat, önskade jag också kude äta som hon och inte gå upp ett gram.

Sorine & Jennifer.D
Mina gamla arbetskamrater som är glada i att festa!
De lurade mig att de inte skulle komma, jag blev ledsen då jag hade sett fram emot att festa med dom och att de skulle festa me mina vänner då jag festat me deras vänner ett antal gånger.
Så ringer det på dörren och där står dom, SÅ glad jag blev haha.
De började festa me en gång, de var dom som dansade mest förrutom pappa och hans kompisar. Sorine blev lite för full mot slutet och hamnade på toaletten haha. Sen hamnade hon i sängen och frös som en gnu.
Jennifer satt och babblade om hennes barn 6 på morgonen med mig, Eko, Mike & Daisy.
Antog att det var då alkoholen började gå ut i kroppen så hon bara babblade haha.
Annars var det salsa som gällde för dom hela kvällen.

Pappa, Badi, Columbo, Lena + deras 2 kompisar.
Ja, pappa höjdpunkten på festen. Det var han som drog igång alla med hans skämt. Alla satt och lyssnade tyst på honom och sen hörde man riktigt höga garv haha.
Kul att han kunde få de att skratta. Alla sa till mig "Din pappa är så himla rolig och skön man"....tackar för det =)
Han dansade också hela kvällen och blev full, fast härligt festhumör full, annars är jag inte van att han blir packad, men det var nog vodkan som gjorde sitt.
Badi - pappas kompis, han blev också j--lar i det full och det har jag ALDRIG sett så jag skrattade åt honom hela kvällen, och han dansade som f-n med.
Columbo & Lena känner jag inte så bra, vet att han är i min ålder men är min pappas kompis - hur nu det går ihop. Lena är hans tjej.
Han blev också riktigt på lyran och berättade hur bra min pappa är och att han ser honom som sin egen pappa och bad om ursäkt för att han inte ville ta min plats.
Nej, du tar aldrig min plats, men då får gärna låna honom haha.
Lena var lite tyst av sig, hoppas att hon hade roligt, såg ut så ialf, hon kollade ju in hur alla gjorde bort sig.
De andra 2 var släkt med Badi - pappas kompis. Den ena kom från Danmark och den andra från Tyskland. Den ena var tyst som en mus med smilade hela tiden och den andra såg jätte full ut och bara skrattade hela tiden.

Med andra ord fastän jag inte kan beskriva det bättre hade jag den bästa kvällen jag haft på mycket länge.
Det bästa av allt är att de flesta sa likadant - denna festen var nog höjdpunkten på året!
Det tackar jag för - för utan er hade det aldrig blivit så lyckad som den blev.

Jag hade 5 flaskor vodka, 3 backar öl och ALLT tog slut, fattar inte hur, då jag har sjukt mycket läsk i kylen kvar. Undrar hur ni drack igentligen...hehe.

Vill lägga in bilder då de säger mer än tusen ord men som sagt min kamera...*BÖLAR*


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå vi är där, samma tid samma plats.
Ja det fanns en men han verkar inte så intresserad av en vänskap med honom =(

Anonym sa...

förlåt för att jag är så otroligt seg på att svara på kommentarer!

WOW, 25 kg!! Det är ju hur mycket som helst. Bra gjort! I tvåan på gymnasiet så gick jag ner ganska mycket..men då hade jag massor av idrott i skolan och tränade på fritiden. Tyvärr kom de kilona tillbaka :/
Fotboll och basket slutade jag med för att jag blev less. Fotbollen började ta för mycket tid..spelade i stort sett 6 dagar i veckan..ibland 7. Det blev för mycket och då blev allting bara jobbigt och tråkigt. Basket slutade jag med för att vårt lag splittrades och alla slutade/började spela i andra divisioner osv. Ibland kan jag sakna det..gemenskapen och sånt där. Men men..får väl se om man orkar börja spela igen på något universitet när det är dags för studier :)

Ozzy kommer i morron :D och våra planer är väl att han ska lära sig svenska på SFI och försöka leta jobb. Om han sen väljer att plugga så tycker jag det bara är bra :) men i första hand är det svenskan som ska läras.

Hur blev födelsedagsfesten? :D

Kram!!

Anonym sa...

Tänk på alla generationer "före digikam" när man fick "spara" på filmen, om det ens skulle bli fotat, dom bästa festerna glömmer man aldrig, bilderna sitter kvar i minnet!

Men klart jag hoppas det löser sig ändå om ni t.ex lämnar in minneskortet. KRAMAR!

Anonym sa...

Så kul ni verkar ha haft det! och så sur jag e för att allting gick åt skogen och vi inte kunde komma =( Tilde blev ju magsjuk igen och spydde ner hela soffan(den blir inte ren heller! Tusan!!) Men jag lovar iaf o komma på din 50års fest =)