Inatt ska det snöa...=)

Igår såg vi på Stop-Loss men den var inget att rekomendera.

Idag vaknade jag tidigt eftersom Flash kom hit. Det var helt bläcksvart ute och jag ville bara ligga kvar i den varma sängen.
Men det blev havregrynsgröt och kaffe i soffan som vanligt.
Fast nu röker vi bara i köket ju så man får springa dit hela tiden på morgonen då jag inte kan dricka kaffe utan min cigg.
Får kanske bryta vanan att titta på tv istället och läsa tidningen som jag gjorde innan.

Åkte iväg med Siri till träningen, och blev glad när stepp maskinen pep efter 20 minuter, kände ju inte mig färdig så ökade med 5 min. Oj vad stolt jag blev haha.

Gick några rundor i parken med Flash då jag fortfarande hade flåset uppe. Han började nästan fightas med en annan hund men Flash är så snäll och go och gick sin egen väg. DUKTIG VOVVE!
Så mycket som jag passat han nu känns det som han är min på halvtid hehe.

När vvi var ute var himlen så läskig - ena sidan var alldeles vit medans andra var kolsvart.
Det var inte bara jag som upptäckte detta, även andra på trotoaren lade märke till det. Sen började det små dugga mycket konstiga regndroppar.

När jag kom hem var jag dödstrött, trodde jag skulle somna. Pappa ville att jag skulle komma till honom men jag pallade inte.
Siri ringde och bestämde mig för att hänga me henne till Coop Extra och handla, anars hade jag sovit bort hela dagen.
HON ska handla men det är JAG som STOR handlar hahaha.
Nä, det var bara mat vi behövde så det var ok, men där var jädrans dyrt, usch!
Inte ens om vi har bra ekonomi hade jag handlat där, det är verkligen att slänga pengar!

Jag gjorde Fläskkorv i currysås med morötter och champinjoner med ris.
Jag vet att alla rycker på ögonbrynen nu, men det har varit min favorit rätt sedan jag var ett litet, litet barn.
Den kanske inte är det idag men riktigt gott är det.
Jag gjorde riktigt stor kok så jag har delat upp den i flera portioner i frysen nu.
Till Eko blev det pasta med ost sås med Sucuk i, det var riktigt mumsigt det med =)

Tog ett långt hett bad medans mamma ringde. Hon berättade att det skulle bli snö här inatt fram till tisdag....DET SKA SNÖA I MALMÖ I NATT...sååå myyysigt!
Måste leta reda på mina rosa uggs och den rosa stickande mössan från svärmor.
Jag är INGEN Pink Lady, det är bara en slump.

Morgon dagens planer

*Emmaus
*Arbetsförmedlingen
*Skattemyndigheten
*Migrationsverket
*Äta på MAX
*Till Lina
*Köpa presenter till Sorine, Jennifer och pappa
*För festa hos Faten

Fick jästa pannkakor av Siri, är jätte nyfiken på hur de smakar, så jag väntar tills Hells Kitchen börjar om 30 min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bli nu inte sur på mig om det inte snöar inatt (kom i håg, jag är bara medlare;) Hoppas pannkakorna smakade gott oxå :o)

Och jättestort Lycka Till "pøj,pøj" imorgon både med E och ditt. Nattikram.