Veckan som gått

I förra måndan fick Eko ÄNTLIGEN sitt efterlängtade körkort!
Så STORT Grattis till min älskling!
Vi tog en liten runda på kvällen mot pappa & satt där en stund och pappa var nästan lyckligare än Eko själv haha.

I onsdags så var det invigning på T-Bone restaurang. Den låg tidigare på Davidhall men nu har de bytt lokal så den ligger där gamla 2 rum & kök låg, precis vid S:t Pauli kyrkan (där jag för övrigt är döpt)
Denna restaurang ägs då av min pappas närmaste vän, och de har tidigar haft hand om en nattklubb/restaurnag för ett antal år sedan.
Nu har denna man ytterligare två företag som min pappa har då hand om det ena. Men hjälps åt hela tiden. Så denna invigning var väldans trevlig. Och super duper god mat var det.
Kocken är ägarens son och min förra detta lek kamrat för många år sedan.
Jag drack några cider som jag kände av när jag cyklade(dinglade) hem.
På vägen träffar jag på min kusin Mike & hans sambo Daisy, tipsar dom om invigningen och de traskar dit - vad gör man inte för lite gratis mat hahaha.

I fredags på kvällen beslutar jag mig för att gå hem till pappa där han satt med sina vänner. Vi satt & drack cider igen och Lina lekte som fan med Bino så hon gjorde mig en stor tjänst =)
Pappa ska ta en öl från kylen som är bakom honom där han sitter så han bara sträcker ut armen för att öppna kylskåpet och ut trillar en flaska öl - rakt i kras på golvet och pappas fot! Det nästan sprutade blod och alla fick panik, utom pappa såklart han var så lugn så.
Men vi höll på att torka & skölja & rensa och förstod inte hur det kunde komma så mycket blod, det bara fortsatte att rinna.
Han fick tre sår, ganska stora och vi försökte övertala honom att besöka sjukhuset men han total vägrade.
Vi lyssnade på Ol school och jag fick nostalgi trippar till sena 90-talet & början av 2000.....snoop, nate dog, Bone, Dru Hill & MÅNGA FLER!
Musiken är verkligen inte sig lik =(
Väldigt sällan nu mera jag fastnar för en låt vilket är ganska synd.

För första gången ringde jag min man för skjuts hem haha - det var härligt!

I lördags var det träff med jobb. Eller ja vi blev bara 7 stycken men det var alldeles lagom. Normalt på ett PASS är vi minst 30 typ så vi hade säkert blivit 100 styckna om alla skulle me haha.
Vi träffades utanför T-Bone, restaurangen jag skrev om längre upp. Där hade jag med mig Bino & Emma hade med sig sin Malte som är så fruktansvärt söt.
Han ser så rolig ut tycker jag kanske därför jag verkligen fastnat för hans utseende.

Vi gick in och åt tre rätters middag som bestod av super gott vitlöks bröd med ost. Rygg biff med cajun potatis (eller va heter dom?) rotsaker, bearnaise sås & rödvinsås. Till efterätt blev det kladdkaka.

Vi traskade vidare till Jenny för att hämta hennes hund hon ville ha med sig. Fast den var ensam av att vara hund i vårt sällskap, jag & Emma hade ju lämnat våra hundar.
Vi gick vidare mot Lilla Torg och efter många om & men satte vi oss på Centiliter & Gram. Inte lika roligt som att sitta mitt på torget men helt ok bara sällskapet är rätt =)
Vi drack några glas, jag drack lite mer än vad jag brukar men alldeles lagom kände jag mig.
Detta var första gången ute med mina arbetskamrater och jag måste säga att det kändes som man varit ute förr tillsammans, det kändes verkligen som man satt med ett par vänner.
NICE! Detta ska vi göra om, eller hur Emma (som tjuvläser)

Annars går det bra med min älskade lilla Bino - har nu haft honom snart i två veckor. Han blir alltså alleredan 10 veckor på fredag - hur sjukt går inte tiden?
Han är älskad av alla på kvarteret & han har blivit riktigt busig, men han är ju bara valp. Och tänderna klias riktigt mycket så nu sk han bita i allt, speciellt ens händer =(

Bino, min lilla busunge!

2 kommentarer:

emma sa...

klart vi ska göra om det det e väl redan bestämt, även om ni stadsbor inte vill komma hem o festa hos mig för att det e så hiiiimla låååångt dit :p klenisar!

men nu undrar jag, var är bilderna på dej när du badade i fontänen med ett paraply i näven? haha

Manana manana ;) sa...

Finns ett begrepp som heter "storstadsmentalitet"-innebär att allt ska gå snabbt o finnas i närheten. Medans vi ("lantisar") får lära oss begreppet manana manana :) det får ta den tid det tar helt enkelt, no stress, vilket e fett när man väl lär sig leva med det! ;D
Hur som ska det bli helt wonderful att ni bilar hit på lördag :) o please please låt det vara soligt ¤ varmt då som nu! KRAM!