Ons 10/6-09.....

Sturups flygplats - ångest väder!








RESAN TILL ALANYA!

Vi drack kaffe för att hålla oss vakna.
Jag började göra vid håret försent så till slut var jag försenad, men så är det att vara jag - allt i sista minuten oavsett hur mycket tid jag haft på mig.
Det resulterade i att jag glömde ALLA öronhängen jag köpt under våren just till denna rsean. De låg kvar i min "Black Box" i byrån.
Snacka om irriterande!!!
Vi åkte taxi till flygplatsen och chauffören visade sig vara TURK, så resan hade redan börjat =)
Han körde i 190 typ, för hans två systrar skulle också med samma plan som oss.
Vi stod i kön nervösa över övervikten på vår packning men det var lugnt, de sa inget *pust*

Vi gick upp & åt frukost, 2 sandwich med kycklingröra, 2 juice & en äcklig kaka.
Sen gick vi runt i lugn & ro på taxfreen och köpte med oss en Gin till Cickie, Naomi Campbell till svägerskan, 2 cider till mig, I malibu och sen minns jag inte.

Vi satte oss på flyget och det kändes som vi var de enda som hade beställningar. Oftast har man ju de bara när man åker hem men vi hade massor haha.
Jag var skit nervös när vi lyfte, är det åldern?
Vi åt lite mat, thai kyckling med ris, var faktist gott!
En man från Svedala som bodde nere i Alanya pratade med oss hela tiden. Men t.o.m jag hade svårt för hans enormt breda skånska.
Vi spelade lite på lotto, utan vinst =(
Men mannen bredvid oss vann en tjejparfym som jag fick. Den stinker PYTON! (Den gav vi till städerskan på hotell rummet hihi)

När vi äntligen kom fram ringde jag mina föräldrar och ut från flygplatsen fick man världens värmechock.
Kunda knappt andas så varmt det var.
Följde med Ving´s reseledare till vår buss och sedan bar det iväg till Alanya!

Vi stannade i mitten av vägen där man fick sig en bensträckare. Eko ville direkt ha en döner då han inte varit i Turkiet - hans hemland på TVÅ år.
Vi åkte vidare och sträckte på oss när vi kom in i Alanya, genom tunneln & såg karusellerna på vänster sida.
Vi kom direkt in på "vårt" område och förstod att "vårt" hotell Club Sidar skulle bli första stopp så vi förberedde oss.
Bussen svängde och för första gången tyckte jag den tråkiga grön/röda färgen på byggnaderna var jätte fina.

Vi såg alla ute vid porten, alla väntade på oss!
Vilken känsla!
Vilket välkommande!
Vi kom ut & Cickie, Erika, Adrian, Bambino & resten av hotell gänget kramade om oss.
TVÅ ÅR SEDAN SIST!

Alla pratade i mun på varandra.
Efter en timme gick vi upp på vårt rum som blev fel.
Vi hade betalat extra för pool utsikt som vi inte fick men tur att vi fick det bytat.
Och mitt på vardagsrums bordet låg där en super fin frukt korg.
Vackert inpackat i folie & cellofan papper med en massa presentband. Och en flaska vin.
Det var från Bambino!
Erika berättade att varenda buss som stannat vid hotellet hade han sprungit runt som en yr höna & trott att det var vi & pratat om oss hela veckan & räknat ner dagarna hade han gjort HA/HA - gulligt!

Vi bytade om till lättare kläder & hälsade sedan på alla på hotellet, alla var lika glada & det kändes alldeles underbart.
Vi åt pizza till lunch på hotellet & jag doppade endast fötterna. Klockan var så mycket att jag inte orkade bada men Eko tog sig ett snabb dopp.
Vi gick upp & lade oss för att vara pigga & glada 19.00 då vi skulle träffa alla igen men vi vaknade 21.30 - snacka om trötta! Vi hade visserligen inte sovit på nästan 2 dygn.
Gjorde oss iordning & sen ut & åt på en turkisk restaurang utanför hotellet. Vår favorit restaurang stängde tydligen förra sommaren. (Det var bara någon som hört fel så det visade sig att den var öppen, men det fick vi inte reda på förän vi kom tillbaka till alanya)
Synd då de hade den bästa Mevlanan i hela Alanya!
Vi åt god sallad med de turkiska brödet "Lavas" och vi delade på en portion kyckling grillspett med krämigt ris & äckliga pommes.
Vi gick in på hotellet igen för det var animations shower sen tog vi det bara lugnt.
Jag invigde semestern med en strawberry daquiri, sen blev det sängen.

Btw, är jag den enda som INTE tycker om varken Strwberry Daquiri som är SÅ populär i Alanya eller Mohito som är SÅ populär här hemma i Malmö. Speciellt den sistnämda är så fruktansvärt äcklig!!!!!!

P.s - detta jag skrivit nu har jkag skrivit ner på väldigt små papper som jag hittade hemma hos svärmor då jag inte hade något att göra. Det kan vara rörigt att läsa men jag skriver det rakt upp & ner och mycket är från stödord.
Har inte hela & bästa delarna nedskriva då det var den tiden vi var just I Alanya, då har man ju verkligen inte tid eller tanken att skriva över huvod taget.
Precis som att glömma att ta foto när roliga saker händer, då vill man ju vara "med".






















Inga kommentarer: