Tvätt, grill & nytt jobb

Sov inte mycket under natten, eller rättare sagt djupt.
Jag vaknade flertalet gånger av att höra lilla Bino flåsa. Han var så varm så och här hemma är som en bastu, så himla äckligt. Helt klibbigt fastän vi har fönsterna öppna.
Vi har ju varken balkong eller fläkt, bara längtar tills vi hittar något annat. Får börja husleta snart igen.

Iallafall fick jag gå upp och blöta tassarna på honom. Och lite på huvet & nosen så han blev lite sval.

Första gången jag gick ut med honom var 5 på morgonen men det var mest för att han skulle kunna svalka sig på gräset.
Vi somnade ganska snabbt efteråt.

När vi vaknade på riktigt började jag tvätta - helt perfekt ensamhets träning. Han bara låg och sov.

Vid 16 tiden hämtade pappa oss och jag hämtade mina tre packet från livsen här på området.
Ett packet innehöll Organza läsk, en hel back jag fick gratis från buzzador.
Ett annat var från Halens, en blommig söt kjol och en klänning man även kan ha som kjol. Detta beställde jag hem INNAN jag åkte och det var meningen att ha i Alanya men, men. Får hoppas att jag kan änvända det här hemma om vädret tillåter.
Sista packetet innehöll en svart filt med bruna hundtassar.
Det var min premie gåva från tidningen "Härliga hund" som jag börjat premenuera på IGEN!
Perfekt timing att få =)
Vi kom till pappa där även Colombo & Lina var och vi satt och snackade i evigheter kändes det som. Jag var as trött, var nog därför jag kände så.
Jag gick in och lade mig med Bino i pappas säng och lyckades sova 15 minuter.
Då var maten färdig.
Och klockan var 20 - alltså 4 timmar tog det haha.
Så vi gick ut på gräsmattan bakom pappas hus och grillade, riktigt mysigt & gott. Synd bara Erkan inte var med då han tjatat om grillning riktigt länge nu.
Han började ju sin första jobb dag idag.

Jag drack två cider, minns inte namnet med dom var riktigt goda!

Vi promenerade hem men det tog lite tid då Bino bara vill leka hela tiden. Eller han går några steg sen lägger han sig på gräset haha, ser så roligt ut.
Nästan hemkommen och Bino total vägra att gå så jag fick bära honom resten av vägen, min lilla bebis!

När Erkan kom hem var han gladare än vad han brukar när han kom hem från jobbet.
Jag frågade min vanliga fråga när han kommer hem "Har du haft en bra dag på jobb?"
Ja, svarar han.....VA?
Han brukar annars svara "Usch, jobbigt, eller som vanligt"
Då berättar han att han fått en ny "position" - nu är han inte diskare längre, nu lär han upp sig till att bli KOCK!
WOW - min älskling ska bli kock hahaha.
Alla vet som varit här hemma att han är duktig på att laga m at, inte gourmet mat men gott blir det alltid och nu ska han jobba med något han tycker om.
Är super glad för hans skull.
Han slipper sina kraftiga exem han får på händerna när han diskar och det är det bästa med allt.

Puss älskling!

Inga kommentarer: