Lördag/söndag 18-19/7

I lördags åkte vi iväg till mamma som bor på Österlen.
Det var en mysig träff, har ju inte träffats sen innan vi åkte till Turkiet.
Mamma har ju tre hundar, Gizmo, Zimba & deras dotter Bella.
Gizmo & Zimba gick inte alls ihop med min lilla Bino men Bella tyckte det var ok.
Så det var lite jobbigt faktist. Skulle Bino vara inne i huset var de andra tvugna att vara ute i trädgården & tvärtom.

Vi åkte in till Ystad där de hade "Internationell market" så det var en massa stånd där de sålde mest bröd, olika sorters korvar & ost.
Jag köpte med mig 4 bröd som är as goda och två armband från en polska. Ska lägga in bilderna sen. En kostade 100:- och två 150:- så jag köpte en till mig & en till mamma =)

Fick även med mig en köks sak som jag visa er senare, som man använder till att skiva lök, grönsaker och en sån man kan göra fina dekorationer & pressa juice från citroner/apelsiner. En riktig tv-shop sak haha.

Vi åkte hem och åt middag i trädgården och hade det super mysigt.

I Söndags (igår) så åkte vi till "hund stranden" som det kallas för.
Där var stängt så det blev bara en kort promenad på stranden.
Sen åkte vi hem.

Saknar mamma redan *love*

Vi åkte förrästen inte direkt hem utan körde in till pappa där han & hans kompisar satt på balkongen och myste med några öl. Jag blev super sugen på cider men det hade inte han hemma och jag är INGEN öl drickare och iheller inte vin BLÄÄÄ!
Ändå fick jag med mig en flaska vitt & en flaska rött som jag bjuda någon på här hemma haha.
Vi rensade bilen lite också då vi fick pappas bil =) Och alla hans saker är i bagaget ju haha, man kan hitta ALLT där.

Nu - måndag vill jag hitta på något, vet fortfarande inte vad....börjar ju jobba 21.45 ikväll så vill göra något så jag blir trött & kan sova innan jag ska iväg.
Vill till IKEA och köpa en byrå så jag kan få ordning på kläderna i garderoben.
Vill köpa en mobil till Eko då han lånar en från hans chef för tillfälligt.
Han gav ju bort sin till hans kompis i Alanya som blev iputtad i poolen och hans mobil förstördes.
Vill till stranden med Bino men han har inte vaccinerats än så vågar inte träffa på en massa hundar. Känns ju taskigt att alltid dra honom när han så gärna vill hälsa.

Nä nu ska jag ringa uppfödaren & SBAB!

Inga kommentarer: