Hot, hot, hot

...alltså Gud vad det är varmt!

Natten mot torsdag ankom vi med flyget från Antalya till Malmö/Sturup.
Det var asvarmt på planet och jag som är van vid riktigt kalla plan, speciellt på natten.
Jag hade Erkan på ena sidan och en tant på andra sidan som STANK FIS så fort hon öppnade munnen, alltså inte den vanliga dåliga andedräkten utan FIS?! Jag höll på att kvävas och var SÅ GLAD när vi kom fram.
Måste också säga att detta var den bästa flygresan någonsin. Inte en enda gång skakade planet och jag kände inte ens när vi landade, jag blev helt chokad, sa till Erkan "Jag trodde vi fortfarande var långt uppe i luften" haha.

Pappa kom och hämtade oss och det var skönt att se hans ansikte. Vi har ju i princip pratat varje dag där nere så telefonräkningen på över tusenlappen var ingen chock =/

Han fick ett vitt linne med en skorpion på ryggen, en snygg svart/grå Diesel T-shirt, 1 par boxer där det är 2 roliga bilder på en liten snopp & en stor med text XXL låter vulgärt till sin pappa men den är jätte rolig. Ett par boxer med en stor hand som räcker "fingret".
1 limpa cigaretter och hans favorit parfym Issy Miyaki (vet ej hur det stavas)

Vi körde in till Malmö och det var helt tomt på gatorna, vilket lugn jämfört med Alanyas hysteriska trafik och partyliv.

Vi gick om ett bageri och köpte med oss frukostbullar & pålägg och sen kom vi hem till ett tre lager dammigt hem, överallt, golv, möbler, fönsterkanter, borden DAMM ÖVER ALLT!!!
Fastän alla fönster var öppna med fönsterspärren var här sjukt instängt. Toaletten stank avlopp då den inte använts på tre veckor.

Det var iallfall underbart att lägga sig i sin alldeles egna underbart sköna mjuka säng. Jag lade mig först närmare 5 på morgonen och vaknade flertalet gånger av värmen. Vi har liksom inte aircondition på rummen här så här är mycket varmare än hotellrummet i Alanya.
Kunde inte somna om så klev upp vid 9.

More updates kommer imorgon och Alanya´s diary får bli när jag har mer tid!

Inga kommentarer: