Kirsehir - Turkiet Juni 2009

Måndagen den 15 juni

På morgonen efter frukost så satte sig en fågel på mitt huvod - svärmor sa att det bringar tur.

På eftermiddagen hittade Eko en valp - gissa hur lycklig jag blev.
Det var ju med i vår planering - att hitta en gatuhund, helst en valp som vi skulle ha som vakthund till Eko´s familj.
Hon var så liten & söt!
Vi gav henne massor av mat och gjorde iordning en bädd med täcke.
Vi döpte henne till Lizzy.
Vi planerade vaccinering & kastrering med grannen som var hundälskare och själv ägde tre stora vakthundar. Han visste exakt hur man skulle gå till väga i Turkiet.
Det var ganska kyligt ute men jag satt med henne i FEM TIMMAR I STRECK! Jag kunde inte gå ifrån henne.
Jag var ju så rädd att hon skulle gå.
Mot kvällen var jag ju tvungen att gå in & lägga mig.
Jag sov dåligt den natten kan jag säg.
Till min förvåning låg hon kvar på exakt samma ställe på morgonen när vi vaknat.
Jag var sååå glad.
Vi gav henne frukost och då blev hon så glad att hon började leka.
Hon tog en tur runt huset och jag ville fånga henne och ta tillbaka henne men Eko bad mig att låta henne vara så att hon kunde lära sig att komma tillbaka själv.
MEN HON KOM ALDRIG TILLBAKA!
Jag letade & letade i flera timmar men ingen Lizzy.
Jag mådde riktigt piss, vi som planerat allt *suck*

Under hela den veckan gick jag promenader runt i byn i hopp om att hitta henne....men fortfarande ingen Lizzy - jag hoppas verkligen hon har det bra och klarar sig ute i det vilda livet =(

Inga kommentarer: