Fredag 17 juli

I fredags var Eko´s första lediga dag på över två veckor och nu ska han vara ledig till den 3 augusti. Skönt för honom.
Jag har också varit lång ledig fast bara tre dagar plus på dagen idag (måndag) eftersom jag jobbar natt.

I fredags tog vi bilen och åkte ut till Stora Bernstorp där de har en djuraffär. Vi tog såklart med Bino och ALLA ska ju stanna och hälsa på honom. Han är verkligen älskad av alla och jag hoppas att det fortsätter så även när han blir större haha.
Alla älskar ju valpar!

Vi gick runt och köpte lite leksaker & mat. Vi var igentligen ute efter en bädd (säng) till honom men hittade ingen fin. Alla fina har dom bara till hundar av små raser, synd faktist.
Vi kollade även på hamstrar, fiskar, olika sorters av fåglar, marsvin & kaniner. Jo möss också men de är inte lika söta =/

Vi körde vidare och hämtade hans efterlängtade körkort och stolt blev han haha.
Kan jag verkligen förstå så som han har längtat efter detta.
Varför det tagit sådan tid till att han tagit sitt körkort är ekonomin såklart.
I Turkiet är det nästan lika dyrt att ta körkort som det är här så därför blev det aldrig av när han bodde där. Och när han kom hit till Sverige så hade vi så kass ekonomi i två år så vi hade aldrig råd att spara en krona.

Vi åkte iallafall vidare till en annan djuraffär inne i stan där vi iheller inte hittade någon bädd. Men vi kollade lite på hund burar som man har i bilen, det är ju för deras säkerhet, sen undrar jag om det inte är lag på det nu...eller???
Där kom vi hem med schampoo och någon våtduk som ska vara bra för Golden Retriever rasen då de lätt kan få våt eksem.
Vi köpte även en klosax efter att butiksbiträdet klippt hans klor gratis, hon visade oss hur man skulle göra då jag är SVIN RÄDD för att klippa klor.
Min första vovve, Tyson, min själsfrände (mitt allt) han skrek när jag skulle klippa hans klor därför har jag blivit rädd för att jag gjort helt fel.
Men nu ska jag ge mig på det igen =)

Sedan blev det ett stopp på Willys - storhandlade gjorde jag, men Eko ska vara hemma nu rätt så länge så det är lika bra.

Blev även ett stopp på "Hemma kväll" där vi fick med oss tre filmer.
Passenger
The chair
Twilight

Tyckte filmerna var ok, men inte döds bra!

Inga kommentarer: