Vovvar

Berner Sennen
Labrador (MIN Älskade Tyson på bilden)

Golden Retriever


Landseer
(Googlat alla bilder - förrutom min egen)
Har suttit och läst alla mina hundtidningar idag (inte alla) och jag har kommit fram till att det är dags.
Jag känner att det är dags att jag ska få ha en liten hund här hemma.
Så här länge har jag nog aldrig varit utan hund som nu.
Det enda som fattas är pengarna.
Jag ska ha pengar att köpa den, försäkra den, kurser, matskålar, mat & allt som hör till.
Jag har tiden NU att uppfostra en liten valp.
T.O.M MANNEN känner för det nu.
Innan ville han vänta med trädgård, men det sägs FAKTIST att stads hundar får mer motion än de som använder trädgården.
Vi har svårt att komma överens om ras bara - innan ville han ha en liten hund som inte kräver mycket (men tro det eller ej - de behöver också mycket motion och stimulans)
Eller så vill han ha en stor Husky eller vall hund....men det är riktigt krävande hundar som man måste vara riktigt sträng med ifrån början och då vet jag att det är jag som får sköta det då det är jag som VET hundar =)
Jag vill ha en stor jag med - men jag har så många förslag - så många olika personligheter så jag kan inte välja.
Hjälp mig gärna - fastän jag är påläst omo hundrana redan vill jag veta av egna erfarenheter...

Inga kommentarer: