Tretton tusen =)=)=)=)

Jobb dag - skönt att få stiga upp lite tidigare.
Solen sken och då är allt lättare!
Shoppade en kasse med mig hem och tyckte jag hade handlat SÅ mycket - just för att det var ett tag sedan jag över huvod taget kunde handla haha.
Fick deklarationen hem idag......
Alltså jag tappade nästan hakan och ögonen ploppa nästan ut.

ÖVER 13.000 - ALLTSÅ TRETTONTUSEN..............
Alltså detta krävs ju nästan celebration....Jag vill ha de pengarna IDAAAAG!
Jag stat och planerade allt jag ville göra för pengarna men insåg då att jag behövde en miljon MINST!
Mannen kom hem och ville såklart ha till hans körkort - och visst det är faktist värt det.
Jag orkar inte vänta på min pappa, han säger varje dag att han ska fixa det, men nu ska vi fixa det själv.
Annars vill jag bla, ha en hund - men det är perfekt NU - inte i juni när pengarna kommer för då jobbar jag intensivt heeela sommaren.
En valp behöver en de 2 första månaderna...alltså efter 8 veckors ålder.
Jag måste ha kläder, frissan, RESA vill jag men så blir det inte.
Jag vill betala av på mitt CSN lån (detta årets betalningar alltså) - jag vill spara till vårt bröllop som vi aldrig har råd med.
Vill spara till en gångs summa inför lån på hus.
Spara till bil.
Spara till semester.
Spara till framtida bebis.
Spara till kris situation.
Spara till pension.
INGET UTAV DET KAN VI GÖRA!
Vi kan inte spara en 50-öring!
Jaja, palla och tänka på detta!

Kollade lite på Gudfadern men vi båda somnade.

Frukost:

1½ dl vanilj yoghurt 1,5
1½ dl VV musli (frukt & bär) 2

Mellanmål:

1 espresso choklad 1

Lunch:

3 knäckebröd 1,5
2msk leverpastej 1
Gurkskivor 0
Pickles (inlagd gurka) 0
2 kyckling skivor (pålägg) 1

Middag:

Fullkornsris 2,5
Olja 2
Lök, ketschup, tomatpuré, paprika 0
Kyckling falukorv 5
Extra mini matlagningsgrädde 1
Mjöl 0,5

Kvällsmat:

1 päron 0

Bonus: Cyklade hela dagen på jobb.
Sparade: 4,5

1 kommentar:

Anonym sa...

ja vissa får tretton tusen medans andra bara får en tusenlapp...suck! *jealous*