PÅSK

Lampan pappa köpte på Ikea

Har inte orkat blogga, fastän jag har suttit vid datorn mer än vanligt dessa dagar.

Skärtorsdagen blev en heldag med papsen.
Han hämtade mig och vi åkte till Ikea.
Där var sjukt mycket folk och klockan vara bara 13.
Papsen hittade en häftig lampa till hans vardagrum och jag fick välja vad jag ville ha men jag vågade inte jag behöver ju istället pengar till ciggaretter haha.
Så jag plockade bara till mig de typiska små sakerna jag alltid kommer hem med när jag har gjort ett besök på Ikea.
Servetter, värmeljus och galgar.
Fick även små lampor till vår vardags rums lampa som har gått.
Nästa stopp var på Jysk, där hittade han sina gardiner, gråa med svarta blommor - skit snygga!
Jag hittade en skit cool kudde med Disney prinsessorna på som var som en stor bok.
Ville köpa den till mannens syster dotter men eftersom sagorna var på svenska som var det kanske ingen bra idé.
Affären bredvid Jysk - en målarbutik - där hittade vi as snygga tapeter. Papsen ville ha en svart tapet med guldiga blommor på som en fond vägg i sovrummet fast jag övertalade honom att den skulle man ha vardagsrummet.
Han börjar få riktig känsla för stil denna mannen.
Kanske 50-års kris I dont know haha.

Långfredagen:

Jag gick hem till Jennifer - hon har fått hennes egna första lägenhet, som var snyggt inrett- vardagsrummet gick i brunt & turkost och det var nice. Jag älskar den turkosa färgen men det hade aldrig varit JAG om jag hade inrett det i mitt hem.
Hon flyttade hem ifrån när hon var endast 17 år med sin dåvarande man och först nu bor hon ensam.
Vi satt och snackade härligt girl talk, som var så längesen kände jag, då jag är så lat att umgås med mina vänner.
Jag plattade hennes hår som blev dö fint, och sen gjorde vi "Satin hand" av Mary Kay.
Spa behandling för händerna.
Vi promenerade till Willys och handlade lite.
Där träffade jag en gammal arbetskamrat som slutade då hon fick en bebis.
En liten pojke, så söt!
Papsen kom och hämtade mig och då blev det Påsk middag hos honom.
Fast på arabiskt vis - det blev det underbara BAMIE!
Jag åt så mycket så jag knappt orkade ta en cigg efteråt - så gott var det.
Jag & mannen promenerade hem och åt påskgodis som jag shoppat på Willys.

Påskafton

Idag var det meningen att Mamma & K skulle komma på middag, men då de har husvisning imorgon så innebar det storstädning denna dagen så det blev inte så.
Plus att våra pengar är totalt slut så vi hade heller inte haft råd att köpa in påsk mat.
Det får bli en annan dag.
Dagen gick åt till storstädning som alla andra lördagar - men det blev även stor skrubbning av ugnen - FY FÖR vad äcklig!
Men nu är det gjort!
Det blev godis framför en bra film på tv och sen läggdags.
Vi hade så roligt när vi skulle lägga oss....hittade på en massa hyss, jag började med att lägga is bitar i hans säng och han hoppade upp och skrek som en brud haha.
Han la upp en stor hög med skor i mörkret så att jag snubblade över dem i hallen när jag skulle på toaletten, sen satte jag chpklad sås runt min mun och när jag skulle ge honom en godnatt kyss så fick han chokladen över hela fejjan hahaha.....han blev lite små sur men det var riktigt ball.
Nä vi hade en ball kväll och somnade riktigt gott efter det.

Annandag påsk

Inatt drömde jag att jag var med en gammal kompis Claudia.
Vi var på Burlövs center på parkeringen.
Min pappa ringde och lät seg (som han gjort hela veckan) och jag frågade vad det var - han sa att jag får inte bli ledsen av det han kommer att bertta till mig nu.
Jag blev skrämd och livrädd, satte mig ner på huk och frågade vad det var - han sa att något kommer att hända inom en minut och att han älskade mig!
Då börjar bomber flyga överallt.
På hela köp centrumet, på hela perkeringen och jag & Claudia bara skrek och skrek men stod kvar på samma ställe, medans vi såg bomberna falla ner ifrån flygplanen och alla människor som sprängdes i bitar och bilarna flög.
Det höll på så i ca; 5 minuter sen var allt över.
Jag & Claudia var de ända som överlevde och vi sprang runt för att testa om någon bil fungerade.
Helt plötsligt var vi i en källare bara hon & jag och jag grät så mycket för att ingen i min familj hade ringt mig och jag antog då att de var döda.
Sen vaknar jag livrädd och mannen ligger och kollar på mig medans solen skiner in i sovrummet genom persiennerna.
Han skrattade - och frågade vad jag hade drömt om.
Jag var irriterad på honom för att han skrattade och jag var livrädd.
Då sa han att jag hade skrikit i drömmen och vänt mitt huvod flera gånger.
HAHA....det måste ha sett roligt ut...men varför drömde jag om detta.
Det är faktist inte första gången.
Jag kommer ihåg att jag har haft drömmar om bomber 3 gånger tidigare.
Men för lääänge sedan.
Och livrädd när jag vaknar.
Man vet ju aldrig - usch...tänk hur de lever i Irak och Palestina/Israel, med vetskapen att det kan ske när som helst och var som helst.
Starkars de människorna!

Inga kommentarer: