Gud fadern



Normalt har jag ALLTID min telefon på ludlöst när jag sover för att inte väckas av den på morgonen.
Men då jag hade bestämt med Sally att vi skulle ut & promenera så hade jag den på normalt läge.
Det ringer i den bästa sömn jag haft på länge och jag undrar verkligen vad jag drömde om - för jag sov helt perfekt och djupt och glatt!
Det ringer ifrån ett okänt nummer och jag hoppar ur sängen och försöker se på telefonen, men mina ögon går knappt att öppna.
Det var en tjej som ville att jag skulle passa hennes lilla hund.
Jag försökte prata med henne och förstå allt - men jag var sååå trött.
Hade efter 15 min pratandes fortfarande inte vaknat.
Sprang till sängen direkt igen och försökte sova men det gick inte.
*****
Sally kom med lilla Bella - en liten Jack Russell som Tyson ÄLSKADE att leka med.
Dem var sååå busiga ihopa.
Jag minns att jag ibland hetsade upp Tyson "Ska vi träffa Tiffy & Bella" och han blev helt till sig, stod och väntade på dörren och viftade på svansen.
Jag blev alldeles tårögd när jag träffade Bella - som kände igen mig direkt.
Jag har inte träffat henne sedan Tyson gick bort och hon påminde så mycket om den tiden.
Mina tårar rann.
Hennes mamma Tiffy gick också bort ett halvår tidigare än Tyson.
Ett SVART år!
***
Vi gick i rask takt i parken och pratade om vad som hänt de senaste veckorna när Sally varit i Gran Canaria.
Känns som sååå längesen, men det är bara 2 veckor haha.
Hon har nu sagt upp sig från jobbet och ska åka tillbaka ner och njuta av livet till oktober.
Jag blev så avis på henne - Been there done that!
Kan inte förstå att jag varit 1 år i Norge & 7 månader i Turkiet - kan inte förstå att jag inte njöt mer av livet då.
Sen satt vi i bilen utanför mig och jag ville inte gå hem - jag har saknat min vän - saknat att prata - skanat att umgås - SAKNAT ATT VARA SOCIAL!
Men det är mig själv jag har att skylla på - det vet jag!
***
Papsen kom lite senare och plockade upp mig.
Vi drog till Burlöv Center för att det var 50% rea i en hemtextil butik och han hade hittat ytterligare ett par gardiner han ville ha.
Jag tyckte inte alls de var snygga - och jag tror inte de hade passat till de han köpte förra veckan, så han köpte inte dem.
Tack paps för att du lyssnar på mitt goda inredningråd haha!
Istället hamnade vi på Duka där jag har presentkort och köpte de champangeglasen jag köpte för en månad sedan.
De med hjärtan som jag visade på bild - jag gav ju bort dem till underbara Tess.
Hamnade på Dressman och paps hittade 2 tröjor för ett pris och var tvungen att slå till - men han stod & velade jätte länge på vilka färger - så jag tror han provade ALLA färgerna där inne och jag fick stå & vara packåsna och smaktant samtidigt.
Såg även en skit snygg vår jacka till mannen som var nedsatt i pris - och jag bara dagdrömde att hade jag haft pengar hade jag kunnat överraska honom med den.
När vi gick ut ifrån Centrumet gick jag som en snigel och dreglade på alla fina vårkläder som kommit ut i butikerna.
Alla sommar färger, klänningar, tunikor....aaaa....I WISH I HAD MONEY!
VARFÖR FYLLER JAG INTE ÅR PÅ VÅREN???
***
När jag kommer hem så har vi fått en hel drös med post.
Bla en sött påsk kort ifrån mamsen.
Hon hade stoppat in en hund - ring som jag frågade efter förra veckan här inne på bloggen.
SÅ SÖT HON E!
Men tyvärr lite sent, då den var i stort behov i lördags på VV mötet, men den får bli väl använd på söndag istället =)
TACK MAMMA!

Sen låg där ett stort paket - från vem?
Ingen mindre än TESS!!!!
Hon hade skickat Gud fadern boxen till mig och ett doft olja - mörk choklad.
SÅ SÖT HON E!
Så nu har jag och mannen sett den första delen som var nästan i 3 timmar och han tyckte den var jätte bra då han aldrig har sett den och bara hört talas om den tusen miljoner gånger.
Nu ligger han & sover och vi längtar tills imorgon då vi ska se del 2.
Jag minns första gången jag & min bror kollade på den.
Vi hade ju hört alla prata om den så vi ville vara lika coola som alla andra.
Vi hyrde en varje kväll och satt fast klistrade med snacks och spänning på hans rum.
När vi sett de färdigt så gick vi ner & hyrde alla 3 igen och bestämde en hel kväll då vi satt & kollade på alla EN HEL NATT!
Då var vi trötta haha.
*SAKNA*
***
Frukost:
3 knäckebröd 1,5
3 koppar kaffe 0
1 c-vitamin drink 0
3 msk honung 3
Mellanmål:
1 äpple
Middag:
Valfri mängd fullkrons pasta 3
Krossade tomater 0
Gröna bönor 0
2 msk olja 4 (mannen som lagade idag igen)
1 buljong 0
Kvällsmat:
Nudlar 8,5 (SAY WHAT)
(Har inte ätit nudlar sen jag bodde hemma och mamma jobbade och jag inte kunde göra något annat)
Bonus: promenad
Sparade: 2 sen går dagen (+ pass & promenad)

Inga kommentarer: