Oslo röran

Vaknar av ett byggarbete som pågår utanför huset och stiger upp irriterande.
Matte -kusinen kommer när jag dricker kaffe och erbjuder sig att handla frukost till oss - FALAFEL....usch kan inte beskriva hur jag mådde efteråt.
Toalett besök, ont i magen och klösningar....NEVER AGAIN!
Det var skönt att ha honom här - han har blivit lite som en ersättning ifrån den bror som jag har förlorat (som jag drömmer om att vinna tillbaka en vacker dag)
Vi pratade massor om livet & allt.
Den nya tjejen han har träffat som är modell....mmm jag frågade om tusen tips men han visste ingen, all natural......
Jaja, men hon vill jag ialf träffa - är ju nyfiken som en lus!
Han hade köpt ett par skit snygga skor som jag kan visa på bild imorgon till henne med hjärtan på - SÅ GULLIGT!

Dagen gick åt diskning och fönsterputsning fastän jag ville ut & promenera i det vackra soliga vädret.

Lagade "Oslo röran" som jag kallar det.
Det är en röra på köttfärs, champinjoner, creme fraishe och sweet and sour sauce.
Den serverar jag till potatiosmos.

Denna rätten lagade jag ihop en dag när jag jobbade i Oslo i en kantin helt själv.
Det var panik för lunchen då mina varor inte hade kommit in - så jag tog vad jag hade i kylen och rörde ihop något snabbt, jag var sååååå rädd att folk skulle klaga och tycka det var äckligt....MEN .....ALLT TOG SLUT!
De sa att det var nått av det godaste de hade ätit.
Chokad blev jag och pustade ut.

Så nu är det även här hemma en given favorit - så idag döpte jag den till "Jennifer´s Oslo röra"
Ops, där avslöjade jag mitt namn, men VF....
Men det blev för långt så nu heter den "Oslo röran"
*mums*

Nu skriker sängen efter mig..........."Im coming, Im coming"

(Eller var det mannen som skrek=)

Inga kommentarer: