Mevlana/Köfte










Skulle igentligen träna med kusinen men jag hade så ont i min rygg så jag föreslog att power walka istället.
Visst, men föredraget drog ut hela dagen så när vi var färdiga skulle träningen börja.
Vi beslöt att pausa idag för hon hade också mycket att göra.
Jag fick plötsligt sjuk huvodvärk (kanske för att jag var så irriterad haha) och fick 2 panodil av chefen.
Frågade papsen snällt om han kunde hämta mig.

När jag kom hem så hade mannen redan lagat middag.
Absolut inget gott - något turkiskt som är så fantasilöst och smaklöst.
Ris -gott!
Gryta med kött, kikärtor i nån väldigt svag tomat sås.
Han åt upp allt för han hade saknat denna rätten.
Men där var inga kryddor, ingen smak alla....och det sägs att turkiska köket är det tredje bästa i världen......SAY WHAT?
Jag vet EN sak som är underbar i Turkiet.
Det är en turkisk pizza (ser inte alls ut som svensk pizza - se bild) som heter Mevlana.
Den är underbar!
Sen allt annat hade vem som helst kunnat laga....
Jo de har något som heter köfte också. (Motsvarighet till svenska köttbullar men ser ut som mini biffar)
De är goda - för istället som vi använder ströbröd använder de riktigt bröd som är torka (gammalt) mycket utav det och det blir en helt annan smak.
Jaja, nu ska jag inte prata mat!

Har märkt att jag glömt skriva vad jag haft på mig de senaste dagarna haha.....
Idag leggins med mjukis byxor ovanpå - båda svarta.(H&M)
Långarmad svart v-ringad tröja med svart polotröja på (H&M)
Tennis sockor (?)
Nike svarta gympa skor (?)

Imorgon åker Sally till Gran Canaria och stannar i en månad - nu har jag ingen att snacka skvaller med om dagarna....*sakna*

Inga kommentarer: