Japansk spets

Googlade fram bilden "Japansk spets" Idag vaknade jag tidigt för att träffa den hunden jag eventuellt ska passa & dennes matte.
Det är en liten japansk spets som är dominant och biter!
Så jag fick vara försiktig med den.
Vi tog en skön promenad i Beijan för att visa att vi har fint grön område här på KB.
När jag gick där fick jag en massa is klumpar i huvodet och blev lite skraj!
Vi gick upp till mig och jag ville vara snäll och bjöd på ett litet tugg ben, men sen när jag skulle klappa "Kiroy" som den hette så försökte den hugga till mig.
Jag blev lite skraj - och jag är en sann hund människa som inte ens är rädd för hundarna som springer löst i Turkiet men denna blev jag, antagligen för att jag inte var bered på det.
Men sen lugnade han sig.
Ägaren sa att de tror att det handlar om att han vaktar sin mat.
För tydligen gör han så mot hennes son också.
Men jag vill passa den lilla rackaren ändå - kanske kan jag lära honom vem som bestämmer!
Det är ju det jag vill syssla med - HUNDAR!
Hon blev osäker på om hon vill lämna honom här, för att hon inte litar på honom, så vi får se hur det blir.
Har även fått några andra mail om jag skulle ta hand om deras hundar men efter att jag svarat dem har dem inte skickat tillbaka nån mera.
Man verkar inte få jobb nånstans!
*ORKA*
Kunde inte bara jobben komma till en - man slapp att söka själv & få avslag.
Kan jag inte bara möta en på nån promenad som erbjöd mig jobb???

Läste att BlondinBella har precis köpt en lägenhet på söder i Sthlm för pengarna hon tjänar på sin blogg.
Vissa har det bra alltså!
Eller TUR!
Papsen kom förbi idag med en Naomi Campbell "Mysteri" parfym som han hittat...hihi alltså jag måste verkligen köpa mig ett skåp att ha alla mina parfymer.
På en vecka har jag samlat ihop mig ett antal som räcker i flera år tror jag.
Men jag vill ju ha ett snyggt skåp så man kan se dem hahaha.

Idag har jag endast ätit 2 fullkorns mackor som ger 6 POINTS!
Plus pålägg det gav 9 points....alltså shit, men som sagt jag måste äta upp brödet innan det blir gammalt.
Och jag kan inte göra havregryns gröt för att vi inte har mjölk....
Ikväll tänkte jag göra Chili Con Carne som mannen INTE tycker om och jag VET att bönerna innehåller många points, men det är ju bra för magen och vi har inte så mycket annat att välja på.
Så jag kommer äta bra denna veckan och räkna points men jag kommer säkert överskrida dem tills på måndag då jag tänkte ta tag i det på riktigt med Chokolate - då har vi både pushat varandra, gått på möte & fått pengar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jubbat Vanilla! Hi my name i faten and I am a fatty. Hi I am Jennifer and i want to be Slimmy. Hi Faten and Jennifer
haha

Anonym sa...

Hm verkar sådär med hunden då, synd. Får se hur du bestämmer då och hur det går.

Förresten jag googlade på ditt bloggnamn: http://www.google.se/search?hl=sv&q=kampen+mot+mig+sj%C3%A4lv&meta=

och fann den här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.1418378

Blev nyfiken på vad Metroblogg är för nåt och fann detta:
"Skapa din egen Metroblogg och tjäna pengar på att blogga. "
http://www.metrobloggen.se/jsp/register_1.jsp

Kanske intressant? ;o)
Mamsi.

Anonym sa...

och hittade den här också: "behöver du pengar?"
http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.410878
KRAMIS :)