Snö storm

Det blev inte så bra trots allt.
Mannen ringer & säger när han är på väg ifrån skolan och ska handla cigg att han har tappat sina pengar.
VÅRA SISTA PENGAR denna månaden har han tappat.
Det kom fram sen att han har praktik denna veckan i skolan och han glömde låsa skåpet där hans byxor var så någon har gått in i hans skåp och tagit hans pengar.
Jag tycker det är så jäkla äckligt.
Råna en bank eller vad som helst, men att ta ifrån en personligt tycker jag är så himla äckligt!
SMUTS!

Fick ringa pappa så han kom med 200:- så vi kunde köpa de jäkla ciggen.
Tänk hur mycket pengar man hade kunnat spara om man hade slutat röka.
Vi åt soppa till middag och några bröd skivor med ost.
Sen stack jag på träningen och det snöade rejält mycket så mina strumpor blev dygn sura.
Såg 2 ankor vandrade omkring mitt i snön och tyckte så synd om dem.
Fick ett sms tillbaka av mamma att jag alltid skulle ha lite brödsmulor i fickan, om man hade varit så smart!

Jag känner att jag har vant mig på detta tränings passet, det ger mig ingenting längre, jag blir inte svettig och knappt andfådd, jag måste helt enkelt börja träna 2 gånger i veckan nu.
Men det går ju bra, för jag ville börja sakta med sn säkert.
Så nu är det bestämt ett pass på torsdag får det bli.
Lite mer krut i vardagen behöver jag.
På väg hem ifrån träningen trodde jag att jag aldrig skulle komma hem.
Jag trodde jag skulle insjukna på vägen, halka och frysa till döds.
Det var SÅ kallt och riktig storm så jag kuunde inte se vägen.
Jag försökte gå baklänges men blev rädd, tappade balansen så jag försökte ta min polo tröja upp över ansiktet och se igenom hålen.
Det gjorde så ont att få snön piskad mot ansiktet.
Nu har jag legat någon timme i soffan med täcke & kurerat mig.
Jag har frusit riktigt mycket och tagit min sista alvedon som förhoppningsvis ska hjälpa i förebyggande syfte.
Jag känner på mig att jag kommer att bli sjuk, av denna hemska hemvägen jag hade.
VILL INTE!

Imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer: