Tunisien











Idag är det måndag vilket betyder att jag ska skriva om ett land jag har varit i.
Denna gången blir det Tunisien!
Där var jag med min familj (mamma, pappa och lillebror)
Jag har för mig att jag antingen var 5 eller 6 år så det var i slutet av 80-talet - så ett tag sedan.
Vad jag själv minns var att min kära fader puttade ner mig ifrån den högsta trampolinen och jag grät.
Att min lillebror blev omskuren där.
Att min mamma brände armen när hon kokte vatten.
Vad jag har sett på bilder så rider min skräckslagna lillebror en elefant och jag rider kamel och häst.
Annars kommer lite fakta här som jag googlat fram.

Tunisien är ett land som ligger i Nord afrika och gränsar till Libyen och Algeriet.
Tunisien var en fransk koloni ifrån början men blev självständigt 1956.
Därför pratar tunisier både franska och arabiska.
98% av befolkningen är muslimer, 1% kristna och 1% judar.

Alltså jag hittade tyvärr inte mer än det här hahaha som jag själv tyckte var intressant då men, men.
Få hoppas att det blir mer information om nästa land jag skriver om nästa vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Varför blev din lillebror omskuren när ni var där?

/Lars